خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت:تمام ناهنجاری ها به افرادی برمی گردد که از کرامت انسانی برخوردار نیستند.
کد خبر: ۸۹۶۳۱۹۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در سومین اجلاس استانی نماز با محوریت نماز و فضای مجازی که صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت:اقامه نماز با آنچه که به جا می آوریم متفاوت است و بر همین اساس مسجدی که در آن نماز اقامه می شود با مسجدی که نماز در آن خوانده می شود تفاوت زیادی دارد.
وی افزود:قطع به یقین در محله ای که در مسجد آن نماز اقامه می شود، ناهنجاری های اجتماعی، آمار طلاق و آمار معتادان بسیار پایین تر است.
امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه اقامه نماز آثار و برکات فراوانی دارد، اضافه کرد:نماز می تواند خوانده شود و نمازخوان غیبت هم کند و دروغ هم بگوید و ناهنجاری هایی را با خود حمل کند اما امکان ندارد نماز اقامه شود و در کنار آن بدی اتفاق بیفتد.
عابدینی ادامه داد:نقطه مشترک همه افرادی که در اینجا حضور دارند، اقامه نماز است.
وی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم، عنوان کرد: سومین اجلاس استانی نماز به فضای مجازی هم گره خورده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب فرمودند"اگر فضای مجازی یک تهدید است قطع به یقین ۲ تا فرصت هم دارد."بنابراین اگر بتوانیم از فضای مجازی درست استفاده کنیم این فضا تبدیل به فرصت می شود.
عابدینی گفت:تهدید فضای مجازی که به اصطلاح فرمایش رهبری یک سوم از تمام فضای مجازی را شامل می شود کمتر از دو سوم باقی مانده آن است که می تواند فرصت مغتنمی باشد.
وی بیان کرد:فرزندان پرورش یافته مکتب نماز در مقاومت اسلامی بسیار موثر بودند و نقش مهمی در بیداری اسلامی ایفا کردند.
امام جمعه قزوین افزود:اگر یک سوم فضای مجازی را فضای آلوده ببینیم و از دو سوم آن خوب استفاده کنیم قطع به یقین بیشتر فضای آن یک فرصت به شمار می رود.
عابدینی با بیان اینکه یکی از آثار نماز کرامت انسانی است، اضافه کرد:تمام ناهنجاری ها به افرادی برمی گردد که از کرامت انسانی برخوردار نیستند.
وی ادامه داد:با توجه به اینکه نماز برجسته ترین عضو خانواده عبادت است، اگر فرزندان ما با کرامت وارد فضای مجازی شود با شخصیت کریمانه کار می کنند و تحت تأثیر بخش آلوده فضای مجازی قرار نمی گیرند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد:اگر با دل پاک به نماز روی آوریم به دیگر ابعاد نماز که از جمله آن می توان به یقین اشاره کرد، دست پیدا می کنیم.
عابدینی اظهار کرد:با حضور استاندار جدید و همکاران و برخی از مدیران دیگری که روی کار آمده اند، فضای مدیریتی استان خیلی بهتر از گذشته ها است.
وی گفت:با مساعدت استاندار و سایر افرادی که در این برنامه حضور دارند باید یک اقدام جدی برای اقامه نماز در استان برداریم زیرا چنین اقدام متحدانه ای به نتایج مطلوبی منجر می شود.
امام جمعه قزوین یادآور شد:برای وحدت اجتماعی و همدلی عمومی باید از فرصت نماز استفاده کنیم.

۱۰۰۹/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها