خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه گفت: در دوران دفاع مقدس امام خمینی (ره) فرمودند که جنگ ما میان اسلام و کفر است و برخی به این جنگ شک داشتند، امروز نیز برخی‌ها تردید دارند که جنگ ما با رژیم صهیونیستی جنگ اسلام و کفر است،‌ اما شهید ایمانی با بصیرت خود با دشمنان اسلام مبارزه کرد و در این راه شهید شد.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۱۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شنبه شب در مراسم بزرگداشت شهید مهدی ایمانی، شهید مدافع حرم که در شبستان حرم مطهر برگزار شد اظهار کرد: شهید مهدی ایمانی بیست و ششمین شهید مدافع حرم استان قم و صد و بیست و یکمین شهید شهرستان فردو است.

وی با بیان اینکه در مجلس شهید، سه تنوع پذیرایی وجود دارد، افزود: نخستین پذیرایی در جلسه شهید، حسرت است چراکه زمانی که به مقام آن‌ها پی می‌بریم، به حال آن‌ها غبطه و حسرت می‌خوریم.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مجاهد در راه خدا در آخرت با انبیا و اولیا هم‌نشین خواهد شد، خاطرنشان کرد: کسانی که در راه خدا جهاد کرده و زندگی خود را با خداوند معامله می‌کنند در آخرت با انبیا و اولیا هم‌نشین خواهند بود بنا بر این شهدا در آخرت با انبیاء و اولیا هم‌نشین هستند.

وی با اشاره به مقام و جایگاه شهید مهدی ایمانی ادامه داد: شهید ایمانی ۱۴ سال خادم حرم حضرت معصومه(س) بودند و خداوند متعال نیز به این شهید بزرگوار لیاقت دفاع از حرم را داد و در نهایت نیز در حرم حضرت معصومه(س) مدفون شد که توفیق بسیار ارزشمندی است.

ماندگاری در ادامه به بیان روایتی از پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: پیامبر (ص) فرمودند افرادی که آخرت خود را به دنیا بفروشند بیچاره‌اند و همچنین حضرت علی(ع) فرمودند خوشا به حال افرادی که اهل دفاع در راه خدا هستند؛ شهید مهدی ایمانی آخرت خود را به دنیا ترجیح داد و در  مسیر الهی قدم برداشت و شهید شد.

وی افزود: خادمی حرم مطهر حضرت معصومه(س) لیاقت و توفیقی است که نصیب هرکسی‌ نمی‌شود و این توفیقی بود که خداوند به شهید ایمانی داده بود؛ خادمی و دفاع از حرم توفیق و لیاقتی است که شهید ایمانی به سبب کسب روزی حلال به دست آورد بنا بر این افرادی که روزی حلال کسب نمی‌کنند، به این توفیق‌ و لیاقت‌ها دست پیدا نمی‌کنند.

استاد حوزه با تاکید بر توفیقات شهید ایمانی اظهار کرد: هر انسانی توفیق خادم حرم شدن را ندارد، و هر خادم حرمی نیز توفیق مدافع حرم شدن را پیدا نمی‌کند و همچنین هر مدافع حرمی نیز شهید نمی‌شود، اما شهید ایمانی توفیق این را داشتند که هم خادم و هم مدافع حرم باشند و در نهایت نیز در راه دفاع از حرم شهید شوند؛ این توفیق و لیاقتی است که نصیب هرکسی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه افراد خود‌‌خواه، جهادگر نیستند ادامه داد: افراد خودخواه، توفیق و لیاقت بسیاری از اعمال را از دست می‌دهند بنا بر این اگر دوست داریم که خداوند توفیق شهادت را به ما بدهد باید اهل جهاد باشیم.

ماندگاری در ادامه با بیان اینکه امیدواریم عمر رژیم صهیونیستی کوتاه شود و شاهد نابودی آن‌ها باشیم، خاطرنشان کرد: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس، جنگ ما با صدام، جنگ میان اسلام و کفر بود، امروز نیز جنگ ما با رژیم صهیونیسیتی، آمریکا و آل سعود جنگ میان اسلام و کفر است و امیدواریم که شاهد عزت روز افزون مسلمانان و نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس امام خمینی (ره) فرمودند که جنگ ما میان اسلام و کفر است و برخی به این جنگ شک داشتند، امروز نیز برخی‌ها تردید دارند که جنگ ما با رژیم صهیونیستی جنگ اسلام و کفر است،‌ اما شهید ایمانی با بصیرت خود با دشمنان اسلام مبارزه کرد و در این راه شهید شد.

استاد حوزه با تاکید بر اینکه باید روحیه جهادی داشته باشیم اظهار کرد: امروز دشمنان و غربی‌ها با تهاجم فرهنگی می‌کوشند تا الگوی زنان را تغییر دهند بنا بر این باید با آن‌ها مبارزه کنیم و اجازه ندهیم که به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه لباسان فروشان در کشور نباید لباس‌های غربی را وارد و عرضه کنند تصریح کرد: امروز دشمنان می‌کوشند تا سبک زندگی غربی را جایگزین سبک زندگی اسلامی کنند، بنا بر این باید توجه داشته باشیم که جنگ ما با دشمن، فقط جنگ نظامی نیست بلکه در حال حاضر باید در تمام عرصه‌ها در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

ارسال نظرات