مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس از برگزاری دومین یادواره سردارن و ۳۸۵ شهید دانشجوی این استان خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این یادواره، از سایت جامع اطلاعات شهدای دانشجوی فارس رونمایی می شود.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۲۸
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از فارس؛ اسماعیل قزل‌سفلی در جلسه ستاد یادواره شهدای دانشجوی استان فارس با تاکید بر جمع‌آوری، ساماندهی، حفظ و شناساندن آثار شهدای دانشجو اظهار داشت: دومین یادواره سردارن و 385 شهید دانشجوی استان فارس با عنوان "هم‌دانشگاهی آسمانی" 30آذرماه 96، با حضور سردار احمد وحیدی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در سالن همایش رازی دانشکده مهندسی ساختمان شماره 2 دانشگاه شیراز واقع در خیابان ملاصدرا برگزار می‌شود.

وی تجیل از ایثارگران عرصه علم و جهاد و شهادت و تشویق دانشجویان به ادامه راه شهدا، زنده نگه داشتن مفاخر ارزشی انقلاب و معرفی آنان به نسل جوان دانشجو، تجدید میثاق دانشجویان با آرمان‌های شهدای عزیز، امام راحل، مقام معظم رهبری و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و بزرگداشت خانواده‌های معظم شهدا و ارتباط هوشمندانه و موثر با این عزیزان را از اهداف یادواره شهدای دانشجوی فارس برشمرد.

قزل‌سفلی بیان کرد: افزود:  دفاع از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و رفع شبهات موجود در این عرصه، شناساندن نقش دشمنان انقلاب اسلامی در 8 سال دفاع مقدس و فرهنگ سازی به منظور الگوپذیری جوانان و دانشجویان از اهداف دیگر این برنامه است.

دبیر ستاد یادواره سرداران و 385 شهید دانشجوی استان فارس، الگو دهی سبک زندگی ایرانی- اسلامی  به نسل جوان با بهره‌گیری از سیره عملی و رفتاری شهدای دانشجو، ارتباط‌دهی و تبیین تاریخ گذشته و رسالت آتی انقلاب اسلامی، عمق بخشی و برنامه‌ریزی محتوایی در اجرای برنامه‌های مربوط به شهدا و دفاع مقدس را از سیاست‌های این برنامه عنوان و خطرنشان کرد: ترویج گفتمان مقاومت در بین جوانان به عنوان گفتمان اصلی انقلاب اسلامی، بستر سازی مشارکت و حضور همه تشکل‌ها ی دانشجویی در ترویج گفتمان ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها و استفاده از همه ابزار‌های هنری، رسانه ای و ... در ترویج گفتمان ایثار و شهادت  در دانشگاه ها از سیاست‌های دیگر این برنامه است.

قزل سفلی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه برگزاری یادواره شهدای دانشجوی استان فارس گفت: تشکیل ستاد برگزاری دومین یادواره شهدای دانشجوی استان در سطح استان و دانشگاه‌ها، تشکیل کمیته های ستاد شامل دبیرخانه ومستندسازی، فرهنگی هنری، تبلیغات، رسانه و جشنواره‌ها، پشتیبانی، انتظامات و امنیت، یادواره‌های شهرستانی، سرکشی و جمع آوری آثار، خواهران، مالی و اجرایی از جمله این اقدامات است.

وی از برگزاری هفت جشنواره ادبی هنری"رویش" ، علمی پژوهشی "پندار" ، فرهنگی ورزشی "پویش" ، نشریات و رسانه "انعکاس" ، صالحین ، قرآنی "ترنم وحی" و جهادی " لنزخاکی" در راستای دومین یادواره سردارن و 385 شهید دانشجوی استان فارس خبر داد و تصریح کرد: چاپ کتاب "به افق چلچله" برای معرفی شهید علی اکبر پیرویان به عنوان شهید شاخص سال دانشجویی جهت توزیع در دانشگاه‌ها و اجرای مسابقه کتابخوانی، برگزاری پیش یادواره‌ها در سطح شهرستان و دانشگاه‌ها از جمله اقداماتی بوده که در راستای این برنامه انجام شده است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس بیان کرد: ستاد استانی  دومین یادواره شهدای دانشجوی فارس با ریاست دانشگاه شیراز و دبیری بسیج دانشجویی و حضور معاونت های فرهنگی دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی، آزاد، پیام نور، جامع علمی کاربردی، غیرانتفاعی، صنعتی، شهید باهنر، فرهنگیان، هنر و دستگاه‌های اجرایی شامل بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، صدا وسیما، موسسه سراج و شهرداری شیراز تشکیل و جلسات آن به صورت منظم برگزار شده است.

قزل سفلی با بیان اینکه در راستای یادواره از خانواده‌های معظم شهدای دانشجوی استان فارس در قالب تیم هایی متشکل از دانشجویان و مسئولان دانشگاهی سرکشی کرده‌ایم و این برنامه ادامه دارد ابراز داشت: آثار شهدای دانشجوی استان فارس جمع آوری و کارت دانشجویی ویژه هر شهید دانشجوی استان نیز طراحی و آماده شد که در سرکشی‌ها به خانواده محترم این عزیزان اهدا شده است.

وی با بیان اینکه سایت جامع اظلاعات شهدای دانشجوی استان فارس در برنامه پایانی یادوراه شهدای دانشجو افتتاح می شود تصریح کرد: طراحی و ساخت اپ موبایلی ویژه اطلاعات شهدای دانشجوی استان فارس نیز انجام می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، راه اندازی برد شهدا و دفاع مقدس تقویـت و توسـعه شبـکه دانشـجویی کانـون‌هـای دفـاع مقـدس، حفـظ آثـار و خادمین الشهدا در دانشگاه‌ها، برگزاری دوره های خادمین شهدا و مسئولان کانون های دفاع مقدس و سر تیم‌های جمع آوری آثار شهدا، برگزاری یادواره شهدای دانشجویی در دانشگاه‌ها، شهرستان‌ها و سطح استان، برگزاری برنامه های فرهنگی کنگره اعم از شبی با شهدا، غبار روبی‌گلزار  شهدا، دیدار از خانواده شهدا، فضا سازی شب شعر دانشجویی با موضوع شهدای دانشجو و ... در کلاس‌ها، محوطه دانشگاه، خوابگاه‌های دانشجویی و دانشگاه ها، نمایشگاه‌های عکس با موضوع شهدا، ساخت تئاتر روایی شهدا، ساخت دو قطعه موسیقی ویژه یادواره و... از اقدامات دیگری بوده که انجام شده است.

ارسال نظرات