روند نظارت از واحدهای تولید فرآورده های خام دامی، عرضه، بسته بندی روزانه جریان دارد.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۵۰
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به ورود سه میلیون کیلوگرم گوشت دام به چرخه مصرف زنجان مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از سه میلیون و 400 هزار کیلوگرم گوشت دام سالم از ابتدای سالجاری وارد چرخه مصرف این استان شد.

محمدباقر حاج کاظمی افزود: از ابتدای امسال 36 هزار و 222 دام سبک و سنگین' گاو و گوساله، بز و گوسفند' تحت نظارت دامپزشکان، ناظران شرعی و بهداشتی در کشتارگاه های استان زنجان ذبح شد.

وی اظهار داشت: از این تعداد کشتار انجام شده، 51 هزار و 127 کیلوگرم لاشه و اندام ضبطی از این دام ها بود که به دلیل موارد غیربهداشتی از چرخه مصرف حذف شد.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: طی این مدت بیان شده از سالجاری 41 پرونده تخلف درباره کشتار غیر مجاز، رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیر مجاز فرآورده‌های غیر بهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی به مراجع قضایی این استان ارجاع داده شده است.

حاج کاظمی افزود: روند نظارت از واحدهای تولید فرآورده های خام دامی، عرضه، بسته بندی روزانه جریان دارد.

وی از شهروندان خواست، هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به داشتن مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، دقت کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: مصرف کنندگان هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضاء، تولید و کنترل هستند، توجه کنند.

حاج کاظمی اضافه کرد: شهروندان از خرید هرگونه مرغ بدون بسته بندی خودداری کنند چرا که این نوع فرآورده ها، غیربهداشتی و خارج از نظارت دامپزشکی است.

وی تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنندو مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

ارسال نظرات