ترامپ رویکرد جدید امنیتی آمریکا را اعلام می‌کند

منابعی در کاخ‌سفید گفتند رئیس‌جمهور آمریکا فردا (دوشنبه) رویکرد جدید امنیتی این کشور را اعلام می‌کند که در آن چین رقیبی برای این کشور خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۷۶
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  دو مقام ارشد کاخ‌سفید می‌گویند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه استراتژی جدید امنیت ملی این کشور را بر پایه شعار انتخاباتی «ابتدا آمریکا» اعلام می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این مقامات – که خواستند نامشان فاش نشود – گفتند استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه اعلام می‌شود و ترامپ در این رویکرد، کشور چین را رقیب آمریکا خواهد خواند.

بر این اساس اما در رویکرد جدید قرار نیست چین مهار شود بلکه ترامپ قصد دارد دید بهتری نسبت به چالش‌هایی که چین برای آمریکا دارد، ارائه کند.

یکی از این مقامات نیز گفت که شاید در استراتژی جدید، این سیاست که تغییرات اقلیمی که از سوی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا تهدیدی برای این کشور است، تغییر کند.

استراتژی جدید امنیتی آمریکا بر مبنای اولویت‌های سیاست خارجی ترامپ و با محوریت شعار «ابتدا آمریکا» تنظیم خواهد شد که شامل تقویت ارتش، مقابله با تکفیری‌ها و تجدید نظر در روابط تجاری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات