با گذشت حدود ۵۰ روز از فوران و آتش سوزی چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید متخصصان مهار فوران چاه‌های نفت و گاز آمادگی خود را برای مهار این چاه به صورت مکتوب به وزیر نفت اعلام کرده‌اند، اما وزیر نفت هنوز اجازه حضور این افراد را در منطقه نداده است.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۷۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  پس از گذشت نزدیک به 50 روز از حادثه فوران ‌آتش سوزی چاه 147 میدان رگ سفید و خاموش نشدن این چاه ، قوی ترین و مجرب ترین تیم مهار کننده چاه‌های نفت و گاز کشور که سابقه مهار چاه های نفت در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن را در کارنامه خود دارند برای مهار چاه شماره 147 رگ سفید بطور مکتوب اعلام آمادگی کردند ولی بنا به دلایل نامعلومی هنوز بیژن زنگنه وزیر نفت مجوز حضور آنها را برای جلوگیری از هدر رفتن میلیون ها دلار از سرمایه کشور صادر نکرده است.

از نکات عجیبی که برای اولین بار مشاهده می‌شود سیاسی کردن یک موضوع کاملا « فنی تخصصی و ملی» توسط حامیان رسانه ای  وزیر محترم نفت است و عجیب تر آنکه بعضی از مدیرانی که درباره مهار این چاه اظهار نظر می کنند، افرادی هستند که حتی یک روز هم سابقه حضور در حفاری و مهار چاههای نفت و گاز را ندارند!

این گزارش حاکی است ظاهرا  آقایان حیدر بهمنی، مرتضی شاکری، مرید حاتم پور، اسفندیار جهانگیری ، مردان دزفولی ، عباس حسین خانی، اسکندر رخ و احمد اتابک از کسانی هستند که به صورت مکتوب به وزیر نفت اعلام آمادگی کرده تا در مهار چاه شماره 147 میدان رگ سفید حضور داشته باشند تا جلو هدر روی منابع ملی را بگیرند.

گزارش فارس اضافه می کند تاکنون بیش از 10 حمله به چاه در حال سوخت شماره 147 میدان رگ سفید انجام شده است که هر بار با شکست مواجه شده است، علاوه بر اینکه تا کنون 50 جلسه با حضور متخصصین شرکت ملی حفاری در خصوص این حادثه تشکیل شده است.

چندی پیش مدیر HSE شرکت ملی حفاری به خبرنگار فارس گفته بود روزانه حدود یک میلیون دلار در این آتش می سوزد و مشخص نیست تا چه زمانی عملیات مهار این آتش ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات