رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:
استان زنجان در ٩ ماهه اول سال جاری، میزبان ٤٤ نمایشگاه هنرهای تجسمی در فرهنگسراها و گالری‌های هنری بوده است.
کد خبر: ۸۹۶۳۳۱۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در طی این ٩ ماه، ٢٦ نمایشگاه در شهرستان زنجان و ١٨ نمایشگاه نیز در سایر شهرستان‌های استان برگزار شد.

معراج کرمی افزود: بیشترین تعداد نمایشگاهی در شهرستان زنجان، مربوط به نمایشگاه نقاشی است که ٩ عنوان را شامل می‌شد، نمایشگاه عکس نیز با ٥ عنوان در رتبه بعدی قرار داشته و در میان سایر رشته‌های نیز، نمایشگاه ارویگامی، کالکوگرافی، گرافیک، تایپوگرافی، صنایع دستی، قرآنی- نقاشی، مد و لباس، کانسپت چوال آرت، طراحی، نقش برجسته سفالی، خوشنویسی، سفال و کاشی و مس میزبان مردم شهرستان زنجان بوده است.

وی از میان ٢٦ نمایشگاه برگزار شده در شهرستان زنجان، ٧ نمایشگاه را به صورت گروهی معرفی کرده و اظهارداشت: در شهرستان ابهر نیز در ٩ ماهه اول سال، ٥ نمایشگاه مختلف برگزار شده که همگی گروهی بوده است.

کرمی موضوعات نمایشگاه‌های شهرستان ابهر را خوشنویسی با سه عنوان، عکاسی و طراحی هر کدام با یک عنوان اعلام کرده و گفت: در شهرستان خدابنده نیز طی مدت یاد شده ٦ نمایشگاه برگزار شده که سه نمایشگاه عکس، دو نمایشگاه طراحی و یک نمایشگاه نقاشی را شامل می‌شد و از میان آنها، چهار نمایشگاه گروهی و دو نمایشگاه به صورت انفرادی دایر شده است.

رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: در شهرستان طارم چهار نمایشگاه در ٩ ماهه اول سال برگزار شده که شامل نمایشگاه‌های عکس، خوشنویسی، نقاشی و تجسمی بوده و همگی به صورت انفردای بوده است.

کرمی تعداد نمایشگاه‌های شهرستان ایجرود را دو نمایشگاه با موضوع عکس اعلام کرده که به صورت انفرادی برگزار شده و افزود: در شهرستان خرم‌دره نیز یک نمایشگاه طراحی و نقاشی به صورت گروهی برگزار شده است.

 

ارسال نظرات