خبرهای داغ:
جانشین سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: تعداد منازل تخریبی نیاز به احداث در ابتدا حدود 140 واحد توسط بنیاد مسکن مشخص شد که با توجه به زلزله 6 ریشتری چند روز پیش تعداد آنها در حال افزایش است و تا به حال به 190 واحد رسیده است.
کد خبر: ۸۹۶۳۳۴۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، نگاه بلند و کار جهادی آحاد جامعه می تواند به کمک مردم خسارت دیده و رنج کشیده از زلزله کرمانشاه بیاید.

کمک های مردمی و اقدامات جهادی موثرترین راه برای نجات مردم بی خانمان شده از حادثه ای دلخراش و مهیب یک ماه گذشته در کرمانشاه است. این همبستگی ملت ایران کارسازتر از خدمات مسئولین و دستگاه های مختلف است.

مردم خراسان جنوبی در کنار بسیج و سپاه و هلال احمر و سایر ارگان ها از حال هم وطنان خود در آن سوی کشور غافل نیستند.

امروز چشم امید هم وطنانمان به دست من و شماست و شاید فردا  ...

ساخت خانه ام با کمک دستان پر توان هم وطنم/ 190واحد مسکونی نیازمند احداث در شیخ صله

گوشه ای از اقدامات انجام شده به همت جهادگران و ماموریت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در منطقه زلزله زده کرمانشاه را از جانشین سازمان بسیج سازندگی استان جویا شدیم.

مهندس مهدی هنری جانشین سازمان بسیج سازندگی استان که به تازگی به کرمانشاه سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی گفت: پس از وقوع زلزله کرمانشاه و تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر توجه ویژه به مناطق زلزله زده و دستور فرماندهی کل سپاه، روستاهای زلزله زده کرمانشاه به سپاه واگذار گردید و بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته روستای مرزی شیخ صله با حدود 500 خانوار جمعیت به سپاه استان واگذار گردید.

ساخت خانه ام با کمک دستان پر توان هم وطنم/ 190واحد مسکونی نیازمند احداث در شیخ صله

 وی عنوان داشت: بنا به دستور بحث خدمات رسانی، اسکان اضطراری و اسکان موقت روستا در برنامه سپاه استان قرار گرفت و سازمان بسیج سازندگی مدیریت میدانی برنامه ها را بر عهده دارد.

جانشین سازمان بسیج سازندگی استان افزود: در مرحله اول در بخش امداد و نجات و اسکان اضطراری مردم نصب چادر ها و توزیع اقلام جمع آوری شده از استان بر اساس نیاز منطقه انجام گرفته و سپس با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه عملیات آوار برداری، اسکان موقت زلزله زدگان آغاز گردید.

وی با بیان اینکه اعزام گروه های جهادی روند احداث اسکان موقت مردم سرعت گرفت خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 30 نفر در قالب گروه های جهادی عمرانی در روستا مستقر هستند و در قالب چند تیم تخصصی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا(ص) ساخت سکوها، نصب فریم و پانل کانکس ها و آواربرداری و کمک به انتقال وسایل منازل را بر عهده دارند.

ساخت خانه ام با کمک دستان پر توان هم وطنم/ 190واحد مسکونی نیازمند احداث در شیخ صله

هنری بیان داشت: همچنین همراه گروه های جهادی یک تیم پزشکی به همراه دارو بصورت شبانه روزی در روستا مستقر بوده و یک نفر روحانی نیز همراه گروه در منطقه حاضر و برنامه های فرهنگی روستا، ‌برگزاری جلسات شاد مخصوص کودکان و همچنین بدلیل تعطیلی موقت مدارس کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان را مدیریت می کند.

وی اضافه کرد: تعداد منازل تخریبی نیاز به احداث در ابتدا حدود 140 واحد توسط بنیاد مسکن مشخص شد که با توجه به زلزله 6 ریشتری چند روز پیش تعداد آنها در حال افزایش است و تا به حال به 190 واحد رسیده است.

جانشین سازمان بسیج سازندگی استان با بیان اینکه ساخت سکوهای مورد نیاز کانکس ها تا پایان امروز به 190 سکو رسیده و تکمیل می شود گفت:  تا امروز حدود 120 کانکس نصب و تکمیل شده و مابقی کانکس ها در حال نصب و در مرحله فریم می باشد.

وی با بیان اینکه همچنین کار آوار برداری 140 واحد تا صبح امروز به اتمام رسیده است اظهارداشت: تاکنون  45 کانکس ثابت اهدایی به مناطق انتقال و مستقر شده است. همچنین 9 باب سرویس بهداشتی و 3 باب حمام نیز نصب گردیده است.

هنری ادامه داد: با  توجه به برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان اسکان دائم هموطنان ما در این منطقه سپاه در کنار آنها خواهد بود و براساس برنامه گروه های جهادی بصورت نوبتی و بر طبق نیاز منطقه به روستا اعزام خواهند شد.

ساخت خانه ام با کمک دستان پر توان هم وطنم/ 190واحد مسکونی نیازمند احداث در شیخ صله

وی با اشاره به اینکه بحث اسکان دائم مردم و تکمیل واحد های مسکونی با مبالغ وام امکان پذیر نیست جلسات متعددی در استان برگزار شده است گفت:  بنا به تقسیم بندی صورت گرفته مقرر شد برای هر واحد مسکونی مبلغ 10 میلیون تومان اهدایی از طریق مردم خونگرم استان و جهت کمک به تکمیل واحدها در اختیار مردم قرار گیرد.

جانشین سازمان بسیج سازندگی استان خطاب به هم استانی ها افزود: لذا از کلیه هم استانی های عزیز درخواست می شود کمک های خود را در این راستا به مراکز جمع آوری کمک ها در سپاه استان و نواحی مقاومت بسیج شهرستان ها تحویل نمایند.

گفتنی است، شماره حساب 5151628438011 بانک سپه جهت  پرداخت کمک به آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها