خبرهای داغ:
معاون آموزش متوسطه ناحیه یک آموزش و‌پرورش استان قزوین اذعان کرد:
قاسمی بیان کرد: در بحث فضاهای آموزشی سال تحصیلی آینده و با استقرار پایه دوازدهم٬ شهر اقباله با چالش اساسی و حتی بحران مواجه خواهد شد .
کد خبر: ۸۹۶۳۴۰۰
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

ضیا قاسمی معاون آموزش متوسطه ناحیه یک آموزش و‌پرورش استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به استقرار پایه دوازدهم از سال تحصیلی آینده بیان کرد: پس از تصویب نظام جدید ۳-۳-۶ توسط شورای آموزش و پرورش٬ عملا اجرای این طرح از سال ۹۱-۹۲ آغاز شد و این چرخه با استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی ۹۷_۹۸ کامل می شود.
وی گفت: بزرگ ترین حسن این نظام٬ حذف دوره پیش دانشگاهی و تطبیق بیشتر این نظام با برنامه ریزی درسی دوره اول و دوم متوسطه می باشد.
معاون آموزش متوسطه ناحیه یک آموزش و‌پرورش استان قزوین با اشاره به دیگر محاسن این نظام اظهار کرد: حسن دیگر این نظام٬ خارج شدن از چالش دوساله بودن در دوره تحصیلی فنی و حرفه ای و کاردانش است.
قاسمی با اشاره به چالش های موجود در استقرار پایه دوازدهم از سال تحصیلی آینده عنوان کرد: استقرار پایه دوازدهم سه حوزه را با چالش اساسی در سطح کشور مواجه می سازد که این سه حوزه شامل نیروی انسانی٬ فضاهای آموزشی و تجهیزات و امکانات آموزشی است که بالطبع این چالش ها استان قزوین و ناحیه یک آموزش و پرورش را نیز با مشکلات حادتر مواجه می سازد.
وی افزود: با توجه به تکمیل چرخه نظام جدید ۳-۳-۶ در سال تحصیلی ۹۷-۹۸٬ ناحیه یک قزوین با کمبود ۲۵۰ نفر نیروی انسانی مواجه خواهد بود که بر همین اساس حدود ۴ هزار و ۷۰۰ ساعت به ساعات آموزش متوسطه دوره دوم در شاخه نظری و فنی و حرفه ای اضافه خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه ناحیه یک آموزش و‌پرورش استان قزوین با اشاره به موضوع تجهیز مدارس یادآور شد: در حوزه نظری ۱۰ درصد و در حوزه فنی و حرفه ای ۵۸ درصد به تجهیز مدارس اضافه می شود که برای این منظور و برای ۱۰۰ کلاس درسی که در دوره دوم متوسطه به ویژه در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش اضافه می شود٬ اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان نیاز است.
قاسمی خاطر نشان کرد: برای تجهیز این تعداد کلاس به اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان نیاز است که این امر حمایت مسوولان ذیربط را می طلبد.
وی تصریح کرد: در بحث فضاهای آموزشی سال تحصیلی آینده و با استقرار پایه دوازدهم٬ شهر اقباله با چالش اساسی و حتی بحران مواجه خواهد شد و طبیعتا اولویت توسعه و احداث فضاهای جدید از سوی اداره کل نوسازی مدارس باید به سمت رفع بحران این شهر باشد.
معاون آموزش متوسطه ناحیه یک آموزش و‌پرورش استان قزوین ضمن اشاره به راهکارهای موجود برای رفع چالش های استقرار پایه دوازدهم اضافه کرد: در بحث نیروی انسانی باید این چالش با مدیریت و هدایت صحیح منابع انسانی به شکل درون سازمانی از طریق آموزش و پرورش به عنوان متولی این امر٬ حل شود.
قاسمی بیان کرد: در حوزه فضاهای آموزشی موضوع باید در دستور کار ویژه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس قرار گیرد و در حوزه تجهیزات نیز باید کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان قزوین٬ بخشی از منابع مالی خود را جهت توسعه و تجهیز در بخش آموزش مدارس سوق دهند که این امر مستلزوم ورود خیرین و کلیه مسوولان تصمیم گیرنده در این حیطه است.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها