نشست فرقه شناسی با موضوع تقریب در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزارشد
کد خبر: ۸۹۶۳۴۱۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،نشست فرقه شناسی با هدف افزایش بینش و بصیرت آحاد جامعه نسبت به جریانات تکفیری وشناخت تهدیدات وفرصت های پیش رو،ارتقای توانمندی فکری بانوان برای مقابله دبا توطئه ها و فتنه های دشمنان ،افزایش وارتقای آگاهی وبصیرت بانوان استان در باره حوادث و وقایع جاری استان ومصونیت بخشی به بانوان در مقابله دبا فرقه ضاله سلفیت و وهابیت با حضور جمع کثیری از بانوان بسیجی شیعه وسنی در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان زاهدان برگزارشد.

حجت الاسلام علی نقی طهرانی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در این نشست با اشاره به سابقه دیرینه تقریب در مقاطع مختلف تاریخ اسلام ،مباحث تقریب را یکی از ضرورتهای جدی وحتمی دنیای اسلام خواند و گفت:یکی از مشکلاتی که دنیای اسلام باید در درون خودش هضم کند و راه را برای حفظ قرآن وسیره پیامبر (ص)هموارکند این است که همه فرق اسلامی به مبنای اصلی دینی تمسک جویند و عمل کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که شناخت ،معرفت و علم پیش نیاز تقریب است، افزود: اگر به خطوط کلی که در قرآن مطرح شده توجه و عمل شود دیگر بین فرق اسلامی و ادیان الهی افتراق،دعوا و کشمکش در کار نخواهد بود.

این مسئول با بیان روایتی از امام ابو حنیفه وبا اشاره به دوران زندگی ایشان وحمایت مادی و معنوی او از قیام زیدبن علی  تصریح کرد:اگر امت اسلامی بخواهد توفیقی در عرصه مذهبی و دین مداری داشته باشدباید راه بزرگان خویش را پیش گیرد ودر این مسیر گریزی ندارد که دشمنی دشمنان را خوب کنند و مشترکات دینی را خوب بشناسند.

طهرانی زاده در پایان خاطرنشان کرد:دشمنان بولهوسان سیاسی بنا دارند در استان یک توطئه مذهبی و فکری راه بیندازند که البته این نقشه شوم آنها نیز مانند سایر توطئه ها یشان با هوشیاری وآگاهی مردم نقش بر آب خواهد شد.

ارسال نظرات