حجت الاسلام والمسلمین مختاری مطرح کرد
رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ظرفیت های این دانشگاه در راستای تحول علوم انسانی گفت: با استفاده از اساتید دانشگاه می توان به تولید ایده و افکار نوین در بخش آکادمیک پرداخت.
کد خبر: ۸۹۶۳۴۲۱
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی امروز در نشست ویژه نکوداشت هفته پژوهش در این دانشگاه طی سخنانی با اشاره به رویکرد دانشگاه در حوزه پژوهش گفت: دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی در تلاش برای برداشتن گام های مثبت در عرصه پژوهش است.

وی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه در تحول و بومی سازی علوم انسانی که بسیار مورد تاکید رهبر انقلا است، اظهار کرد: دانشگاه تقریب مذاهب این ظرفیت را دارد که ضمن گام برداشتن برای تحول در علوم انسانی، با استفاده از اساتید دانشگاه به تولید ایده و افکار نوین در بخش آکادمیک بپردازد.

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی با بیان این مطلب که در دو سه دهه اخیر بحث تقابل علم و دین مطرح بوده است، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های علمی مختلف در اروپا و آمریکا شاهدی بر این مساله است که موضوعات ارائه شده در این نشست ها، بیشتر در جهت تقارب علم و دین بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با اشاره تلاش های دانشگاه تقریب مذاهب برای ایجاد رشته ها و ایده هایی از آموزه های اسلامی گفت: با این تلاش ها درصدد یک نقش سازنده در راستای تقریب افکار جامعه هستیم.

وی افزود: آثاری که در معاونت پژوهشی دانشگاه تقریب تولید شده، همگی در راستای پاسخگویی به بخشی از نیازهای جوانانمان بوده است.

ارسال نظرات