معاون اشتغال کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد؛

مهارت آموزی بیش از شش هزار مددجو در هشت ماهه 96

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اعلام اینکه شش هزار و 690 مددجوی تحت حمایت این نهاد در هشت‌ماهه امسال از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند، گفت: این مددجویان درزمینه پایدارسازی و توسعه طرح‌ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۸۹۶۳۴۳۰
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، یونس فاتح بیان کرد: در هشت‌ماهه امسال 342 میلیون تومان اعتبار در حوزه آموزش مددجویان هزینه شد که پنج میلیون تومان آن برای مددجویان مناطق محروم هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها با همکاری سازمان‌های مرتبط برگزار می‌شود، افزود: 184 نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه‌ای و 948 مددجو نیز در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش‌دیده‌اند و سایر مددجویان نیز در فضاهای اداری متعلق به کمیته امداد از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

فاتح با یادآوری اینکه این دوره‌های آموزشی درزمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی و خدمات برگزار شد، ادامه داد: کسب مهارت شغلی اساس پایداری طرح‌های اشتغال مددجویان است بر این اساس گام اولیه کمیته امداد پیش از ایجاد اشتغال ارائه دوره‌های آموزش فنی برای مجری طرح‌های اشتغال است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بابیان اینکه طرح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کمیته امداد در چهار بخش ارائه می‌شود، افزود: حرفه‌آموزی فرزندان، کاریابی و اجرای طرح اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال باهدف توانمندسازی مددجویان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در قالب پایداری سازی طرح‌ها نیز حمایت‌هایی از قبیل بیمه‌های تأمین اجتماعی، سرمایه‌گذاری، مشاوره شغلی و نظارت بر شغل به مددجویان داده می‌شود.

فاتح با اعلام اینکه 526 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی در هشت‌ماهه امسال از طریق کاریابی وارد بازار کارشده‌اند، گفت: مددجویان از طریق مؤسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با کسب درآمد بخشی از مشکلات خانواده را رفع کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار