مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از تداوم انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در ۶ کلان‌شهر کشور تا آخر هفته خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۳۴۴۱
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، احد وظیفه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: طی سه روز آینده غالب نقاط کشور به‌غیر از بخشهایی از مناطق جنوبی با جوی پایدار و آسمانی آفتابی مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: تداوم پایداری جو و سکون نسبی هوا تا اواخر هفته در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور باقی می‌ماند و وزش باد و بارندگی در این مناطق به‌وقوع نمی‌پیوندد.

به گزارش تسنیم،مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور افزود: این سکون نسبی هوا موجب انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در استانهای تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز و ارومیه می‌شود از این رو ساکنان استانهای ذکرشده باید در سه روز آتی به هشدارها توجه داشته باشند.

به‌گفته وظیفه، شهروندان و ساکنان کلان‌شهرها باید تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی بهره بگیرند و افراد آسیب‌پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی هم از تردد غیرضروری در فضای باز پرهیز کنند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور اظهار کرد: سامانه بارشی مستقر در کشور امروز و فردا فقط بخشهایی از استانهای هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و قسمتهایی از خلیج فارس را با رگبار باران و وزش باد مواجه می‌کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: غالب نقاط کشور نیز روز سه‌شنبه با جو پایدار و افزایش نسبی دما مواجه می‌شوند.

وظیفه، شهرکرد با 11 درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 24 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز در گرمترین لحظات به 14 درجه بالای صفر رسید که تغییرات محسوسی در روزهای آتی به‌وقوع نمی‌پیوندد.

ارسال نظرات