رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی خبر داد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: فزایش درآمد استان 2 درصد در نظر گرفته شده است که این میزان اگرچه نسبت به سطح کشور که از افزایش  11 درصدی درآمد عمومی برخوردارند، کم است ولی در شرایط حاکم ممکن است همین 2 درصد هم محقق نشود.
کد خبر: ۸۹۶۳۴۷۶
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی آفتاب در خصوص پیش‌بینی افزایش دو درصدی درآمدهای مالیاتی استان در بودجه 97 گفت: افزایش درآمد استان 2 درصد در نظر گرفته شده است که این میزان اگرچه نسبت به سطح کشور که از افزایش  11 درصدی درآمد عمومی برخوردارند، کم است ولی در شرایط حاکم ممکن است همین 2 درصد هم محقق نشود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: حرکت دولت بیشتر به سمت درآمدهای عمومی است تا واگذاری سرمایه‌ای یا فروش نفت، به طوری که 54 درصد منابع دولت را درآمدهای عمومی و 30 درصد را فروش نفت شامل می‌شود.

یادگاری ادامه داد: سیاست دولت در راستای افزایش درآمد عمومی استفاده از راهکار افزایش سرمایه‌گذاری است و براساس برنامه ششم بایستی رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رشد مناسبی را داشته باشد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های بودجه سال 97 بحث تولید و اشتغال است که باید 180 هزار فرصت شغلی ایجاد کند، که بخش عمده این فرصت‌های اشتغالزایی در بخش صنایع خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده که 50 درصد از محل صرفه‌جویی اعتبارات استانی در بودجه سال 97 در سایر پروژه‌ها صرف شود، گفت: هنوز برنامه‌ریزی برای صرف این اعتبارات که از بخش بودجه هزینه‌ای حاصل می‌شود، چون میزان صرفه‌جویی ناشی از بودجه‌ریزی مشخص نیست به طور قطع برنامه‌ریزی برای آن صورت نگرفته است.

یادگاری در پایان خاطرنشان کرد: شورای برنامه‌ریزی هم تلاش می‌کند هر آنچه اعتبار در این بخش حاصل می‌شود را به سمت اولویت‌ها سوق دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات