قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشتاخذ مجوز ساخت فرودگاه اختصاصی و اورژانس هوایی درکهگیلویه به همراه عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه در مجلس، ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و برخی مدیران استانی از بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت بازدید و از نزدیک مشکلات این بیمارستان را بررسی کرد.
کد خبر: ۸۹۶۳۴۹۵
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس با بیان اینکه سال گذشته مجوز ساخت یک فرودگاه اختصاصی و اورژانس هوایی از وزیر راه و شهرسازی را گرفتم، افزود: بالگرد اورژانس هوایی مصوب شد و امیدوارم که مسئولان شهرستان زمین آن را به زودی مهیا کنند تا سریعتر این فرودگاه و اورژانس هوایی به بهره برداری برسد.
عدل هاشمی پور اضافه کرد: ماه گذشته از دکتر قاسم جان‌بابایی قول گرفتم که به حوزه انتخابیه بیایند و امروز به وعده خود عمل کردند.
هاشمی پور با بیان اینکه در این سفر تصمیمات خوبی گرفته شد، افزود: در این سفر قرار شد بحث پرداخت معوقات پزشکان متخصص، پرستاران و کارکنان بیمارستان با یک زمان‌بندی مشخصی به حداقل برسد.
وی ادامه داد: خوشبختانه قرار شد هم بحث زایشگاه و هم بحث اورژانس و دیگر پایگاه‌های درمانی پیگیری شود که زودتر به نتیجه برسند.
هاشمی‌پور ادامه داد: مکاتبات لازم برای تجهیزات پزشکی را انجام و مجوز‌های لازم را اخذ که باید در تهران پیگیری شوند.
معاون درمان وزیر بهداشت و آموزش پزشکی نیز گفت: امروز توانستیم کمبود‌های حوزه درمان کهگیلویه را از نزدیک ببینیم.
قاسم جان‌بابایی افزود: مهمترین معضلی که بیمارستان دهدشت دارد بحث مطالبات و عقب افتادگی حقوق کارمندان است که امیدوارم بتوانیم به تدریج این مطالبات را به حداقل برسانیم.
وی با بیان اینکه موضوع بعدی اورژانس بیمارستان است که طرحی نیمه کاره دارد ادامه داد: امیدوارم بتوانیم به زودی منابع آن را تامین کنیم.
معاون درمان وزیر بهداشت و آموزش پزشکی با بیان اینکه مراحل ساخت کلینیک ویژه شهر دهدشت در مراحل پایانی قرار دارد گفت: بهره برداری و تجهیز این کلینیک یکی از برنامه‌های ماست و امیدوارم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
جان‌بابایی با بیان اینکه تجهیز امکانات تشخیصی و درمانی از نیاز‌های شهرستان کهگیلویه است، افزود: سی. تی. اسکن بیمارستان دهدشت قدیمی است که باید تجهیزات مناسب آن تهیه و تامین شود.
وی ادامه داد: باید برای ساخت بیمارستان‌های شهر‌های چرام و لنده که کلنگ زنی شده پیگیری لازم انجام شود.
جان‌بابایی با اشاره به اهمیت اورژانس هوایی در شهرستان کهگیلویه گفت: آقای هاشمی پور اورژانس هوایی شهرستان را درخواست داده اند و به زودی پیگیری می‌کنیم که بتوانیم یکی از محل‌های این شهرستان برای این موضوع توسط اورژانس کشوری جانمایی و بعد پد آن طراحی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: این دانشگاه ۲۸۰ طرح در سطح استان دارد که همه‌ی آن‌ها فعال هستند.
دکتر اورنگ ایلامی افزود: تفاهم نامه‌ای با بنیاد برکت منعقد شد که ۱۰ طرح عمرانی را بسازیم و با وجود اینکه هیچ پولی دریافت نکردیم ۲ طرح را به پایان رساندیم؛ یعنی ما همه جا نسبت به تخصص اعتبار جلوتر هستیم.
وی ادامه داد: هیچ طرحی در استان تعطیل نیست و همه در حال انجام است و برخی اوقات به دلایل حقوقی وقفه‌ای ایجاد می‌شود که ارتباطی با مسائل مالی دانشگاه ندارد.
ارسال نظرات