طبق اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای تبریز؛
معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی و رئیس کمیته اضطرار آلودگی هوای تبریز، اعلام کرد: بر اساس تصمیم این کمیته به علت تداوم آلودگی هوا، مدارس همه مقاطع تحصیلی کلانشهر تبریز در مناطق 5 گانه فردا 27 آذر تعطیل است.
کد خبر: ۸۹۶۳۵۲۸
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر یکشنبه شب پس از نشست اعضای این کمیته اظهارکرد: این تصمیم شامل مدارس روستایی شهرستان تبریز و همچنین بخش خسروشاه نخواهد بود .
وی در خصوص تعطیلی مراکز دانشگاهی گفت: روسای دانشگاه های بزرگ تبریز مخالف تعطیلی کلاس های دانشگاهی هستند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین آلودگی هوا در حوزه مرکزی شهر است و دانشگاه ها خارج از هسته مرکزی قرار دارند و بنابراین تعطیلی دانشگاه ها ضرورتی ندارد.
وی با اشاره به اینکه تصمیم کمیته اضطرار در مورد تعطیلی مدارس هم به دلیل حساسیت جسمانی دانش آموزان و هم به دلیل کاهش تردد سرویس های مدارس است، خاطرنشان کرد: در سطح شهر تبریز نزدیک به ۲۵ هزار سرویس مدرسه فقط در شیفت صبح تردد می کنند.
وی اعلام کرد: تمامی مدارس تبریز ملزم به برگزاری کلاس های جبرانی هستند و روز پنجشنبه دایر خواهند بود.
به گزارش ایرنا، این تصمیم در حالی گرفته شد که مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اظهارکرد: این هفته، هفته طلایی در برنامه ریزی و آمادگی دانش آموزان برای امتحانات است و تعطیلی مدارس نتایج خوبی ندارد.
جعفر پاشایی خاطرنشان کرد: برای دانش آموزان دوره های ابتدایی، درصورت تعطیلی بیش از 2 روز ، تکرار آموزه ها را می طلبد.
وی گفت: حداکثر تعطیلی درنظر گرفته شده برای سالتحصیلی 5 روز است و اگر به هر دلیلی (سرما ، بارندگی ، آلودگی و ...) مدارس تعطیل شود، بیش از این میزان تعطیلی موجب عقب افتادن آموزش در مدارس خواهد بود.
هوای کلانشهر تبریز امروز برای ششمین روز پیاپی در وضعیت ناسالم قرار داشت این شهر آلوده ترین شهر کشور بود.
شاخص آلاینده های تبریز امروز 26 آذر در حالی به 172 رسید که بر اساس تصمیم شب گذشته اعضای کمیته اضطرار ، طرح زوج و فرد تردد خودروها در این شهر اجرا شد و بر اساس اعلام رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تبریز 11 هزار و 453 تردد در محدوده دوربین های ترافیکی کاهش یافت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی هم بر این اساس پیشنهاد کرد: تمامی ادارات و واحدهای صنعتی باید ملزم به تهیه سرویس برای کارکنان شوند تا از تردد خودروهای تک سرنشین جلوگیری شود.
حمید قاسمی همچنین گفت: تعطیلی ادارات در روزهای پنج شنبه می تواند به کاهش آلودگی هوا در طول سال کمک کند.
اما بر پایه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، هوای تبریز تا سه شنبه پایدار خواهد بود و به نظر می رسد مردم این شهر باید شرایط موجود را تا وزش باد و بارندگی های احتمالی تحمل کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها