جلسه‌ای با موضوع برگزاری همایش مبارزه با افات و سرمازدگی با حضور مسئول محترم بسیج مهندسین شهرستان و مسئول محترم بسیج مهندسین کشاورزی استان درناحیه مقاومت بسیج تفت برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۶۳۵۵۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
به گزارش خبرنگار بسیج از تفت، در این جلسه میرعلی (مسئول محترم بسیج مهندسین کشاورزی استان) در خصوص اینکه بسیج در هر زمینه‌ای که وارد شده با موفقیت همراه بوده اظهار امیدواری کرد که با ورود بسیج به بخش کشاورزی وضعیت کشاورزی استان هم با تغییرات مثبت همراه باشد.
وی افزود: حذف دلال در خصوص فروش محصولات کشاورزان عزیز، کاستن فاصله بین تولید با ظرفیت حداقلی استان، استفاده ازنیروی بومی استان با کمترین زمان با استفاده از دانشگاه مجازی از جمله کار‌هایی میباشد که انشاءالله با کمک و همراهی بسیج می‌توان تغییرات مهمی در زمینه بهبود وضعیت کشاورزی شهرستان و بتع استان را ایجاد کرد.
همچنین در این جلسه  فلاح ن‍‍‍ژاد (مسئول محترم بسیج مهندسین شهرستان) اظهار نمود:متاسفانه الان بدلیل اینکه جوانان بسمت مدرک گرایی پیش می‌روند ۸۰ درصد کشاورزان منطقه غیربومی هستند.
وب افزود: امروزه مسئله مهم در بحث کشاورزی اینست که اگر کشاورزی با علم روز همراه نباشد اقتصادی نیست.
وی در تکمیل سخنان  میرعلی گفت: یکی از کار‌هایی را که میتوان با آن مقابل دلالی ایستاد بحث سیستمی کردن بخش کشاورزی میباشد.
فلاح نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شناسایی مناطق مستعد تاکید کرد و به عنوان مثال منطقه علی آباد را بعنوان منطقه مستعد و کارشناسی شده در زمینه پرورش طیور نام برد که بدلیل شرایط منطقه زمینه ایجاد زیر ساخت و ایجاد واحد‌های پرورش دام وجود دارد؛ لذا ابتدا باید استعداد هر منطقه را بوسیله کارشناسان مجرب مشخص نمود ودر ادامه تلاش‌ها در جهت همان استعداد صرف شود.
فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج تفت در پایان اظهار نمود: بجای اینکه یک همایش کلی در این زمینه برگزار شود هر منطقه بصورت مجزا همایش را برگزار نماید که نظر ایشان با استقبال مسئولین و حاضرین جلسه مواجه گردید.
جناب سرهنگ زارع همچنین افزود: ناحیه مقاومت وبسیج شهرستان تفت از هیچ کمکی در زمینه بهبود کشاورزی شهرستان و کمک به سر و سامان دادن به وضعیت کشاورزان کوتاهی نخواهند کرد.
ارسال نظرات