خبرهای داغ:
نفس ها در تبریز به سختی بالا می آید

تبریز به کما رفت؟

میانگین شاخص کیفی هوای تبریز دیروز ۱۷۰ بود و بر اساس پیش بینی کارشناسان اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی مبنی بر افزایش شاخص آلودگی هوای این کلانشهر، مسئولان استان، امروز مدارس تبریز را در همه مقاطع تحصیلی تعطیل کردند. حال سئوال اینجاست که ،درغرب تبریز ،ما شاهد فعالیت پتروشیمی ،پالایشگاه ،نیروگاه حرارتی ،کارخانجات صنعتی وواحدهای تولیدی بیشماری هستیم که آنها هم نقش اساسی درآلودگی هوای کلانشهردارند.
کد خبر: ۸۹۶۳۶۲۳
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
 
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، آذربایجان شرقی - تبریز؛ محرم محممدیان - شاخص آلودگی هوای تبریز، امروز به 174 رسید و برای همه افرادناسالم است.


 

میانگین شاخص کیفی هوای تبریز دیروز ۱۷۰ بود و بر اساس پیش بینی کارشناسان اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی مبنی بر افزایش شاخص آلودگی هوای این کلانشهر، مسئولان استان، امروز مدارس تبریز را در همه مقاطع تحصیلی تعطیل کردند.

 

کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی می گویند: تردد زیاد خودرو‌ها، گرد و غبار محلی، افزایش استفاده از سیستم‌های گرمایشی، آتش زدن پسماند‌ها در حاشیه‌های غربی و جنوبی شهر و همچنین سکون جریان هوا در افزایش میزان آلودگی کلانشهر تبریز بسیار موثر است.

 

شاخص آلودگی هوا بین صفر تا ۵۰ پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همگان محسوب می‌شود.

 

برای ششمین روز متوالی ،هوای تبریز ،امروز آلوده است و این درحالی است که امروز تنها ،مدارس تبریز تعطیل شده بود.

 

کارشناسان محیط زیست استان ،70درصدازآلودگی هوای آنرا به گردن خودروهای فرسوده انداخته اند.180دستگاه تاکسی فرسوده اکنونودرتبریز ترددمی کنندواین درحالی است که حدود30درصداز اتوبوسهای شرکت واحدهم  فرسوده هستند.

 

حال سئوال اینجاست که ،درغرب تبریز ،ما شاهد فعالیت پتروشیمی ،پالایشگاه ،نیروگاه حرارتی ،کارخانجات صنعتی وواحدهای تولیدی بیشماری هستیم که آنها هم نقش اساسی درآلودگی هوای کلانشهردارند.

 

مضافا،خودروهایی  هم از استان های همجوار از تبریز برای رفت و آمدشان استفاده می کنند و به نوعی در آلودگی آن شریک هستند. همچنین با توجه به خدمات رسانی مترو درخط یک ،ما در تبریز ورودی ائل گلی ،هرروز شاهدسرویس دهی تاکسی ها هستیم و کسی هم مردم را برای استفاده از مترو در این مسیر ترغیب و تشویق نمی کنند.

 

همچنین وجود بیمارستانها و درمانگاه های پزشکی هم در هسته مرکزی شهر تبریز ، برآلودگی آن افزوده است.

 

سئوال دیگراینکه ، تبریز درسال 2018به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است که به نظرمی رسدبا انعکاس چنین آب و هوایی ،میهمان ویا گردشگرهم ،شاید به تبریز سفرنکند.

مسئولان ومتولیان وهمچنین مردم، بایدتلاش  وهمکاری کنندتا چنین اتفاقی ومیهمان ناخوانده ای ،زودتررخت  خودرا بربسته وبرود؟

 

نبایدازکنارشعارشهرما ،خانه ما هم بی اعتنا نگذشت؟

 

بایدمنتظرماندودید........راهکارمسئولان ومتولیان دراین باره چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس

ارسال نظرات