آن ها تعجب می کردند و می گفتند مگر چنین چیزی می شود؟ وقتی فیلم خیبر را دیدند که بچه های پانزده، شانزده ساله ما با چه شهامتی رو در روی دشمن قرار گرفته و نبرد می کنند، خیلی درس گرفتند.
کد خبر: ۸۹۶۳۶۳۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ شهید "محسن دین شعاری" در 5 مرداد 1338 در تهران متولد شد و در 15 مرداد 1366 مصادف با عید قربان در سردشت و ارتفاعات دوپازا به شهادت رسید. او از نیروهای خبره ی گردان تخریب و علمدار این گردان در لشکر 27 محمّد رسول ا... (ص) بود.

آنچه در ادامه می خوانید، خاطره ای به روایت این شهید است.

وقتی در سوریه بودم، عملیات خیبر شروع شد و متأسفانه نتوانستم در این عملیات شرکت کنم. در سوریه تا جایی که توانستم با مسئولیتی که بر عهده ام بود تکلیفم را انجام دادم اما باز هم مدیون خون شهدا هستم. در لبنان از قبل گفته شده بود که می خواهیم ویدئوی خیبر را نشان دهیم. جمعیتی از لبنانی ها در مسجدی به نام مسجد امام علی(ع) جمع شده بودند. برادران تبلیغات، فیلم ویدئویی عملیات را آوردند و چون فارسی بود، یکی از برادرها که به زبان عربی مسلط بود فیلم را ترجمه می کرد که عملیات از کجا شروع شد، از کجا گرفتند، در جزیره مجنون چه کارها کردند و اوضاع و احوال عملیات را از اول تا آخر توضیح داد.

آنها سر تا به پا گوش بودند و جاهای حساس، تکبیر از دهان این ها نمی افتاد و دائم الله اکبر می گفتند. ما می دانستیم در این عملیات و همچنین در جزیره مجنون چه اتفاقاتی روی داده و بچه ها تا کجا پیشروی کرده اند و چه شهامت ها که به خرج نداده اند.

برای لبنانی ها چنین عملیاتی تازه بود. در لبنان شهری هست به اسم «فرحه» که چندان جمعیتی هم ندارد و «فالانژ» هستند. به آن ها می گفتیم اگر برادران بسیج ما وارد عمل شوند، ظرف نیم ساعت تا یک ساعت شهر سقوط می کند و به دست رزمندگان می افتد. آن ها تعجب می کردند و می گفتند مگر چنین چیزی می شود؟ وقتی فیلم خیبر را دیدند که بچه های پانزده، شانزده ساله ما با چه شهامتی رو در روی دشمن قرار گرفته و نبرد می کنند، خیلی درس گرفتند.

امیدوارم ان شاء الله برادران لبنانی مان از امام خط بگیرند و به نور هدایت شوند تا از یوق استعمار خارج شوند. در آنجا حدود پنج کشور حاکم بود؛ ایتالیا، ترکیه، فرانسه، نیروهای ویژه آمریکایی و ناوهای آمریکایی و انگلیسی که پیرترین کشور مستقر در آنجا بود. الحمدلله ملت لبنان تکان خوردند و این کشورها را بیرون کردند. پیرترین کشور، انگلیس بود که فرار کرد. فرانسه هم به اوضاع فجیعی که احتمال دارد در ایران هم نشان داده باشند، خودشان را استتار و فرار کردند. سفارت آمریکا که منفجر شد، خیلی روی نیروهای لبنان مؤثر بود و باعث شد بیشتر کار کنند. این هم به خط مشی امام برمی گردد. وقتی با آنها صحبت می کردیم آنها روحیه می گرفتند و عملیات می کردند.

ارسال نظرات