خبرهای داغ:
مدیریت حوزه علمیه قزوین اذعان کرد: دشمن برای ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه روش اختلاف‌افکنی را درپیش گرفته و البته غفلت از جانب برخی افراد و مسئولین داخلی نیز به این فاصله‌ها دامن می‌زند.
کد خبر: ۸۹۶۳۶۳۵
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

حجت الاسلام عباسی مدیریت حوزه علیمه قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین ضمن گرامیداشت 27 آذر ماه، روز شهادت شهید مفتح و نامگذاری آن به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه در همین خصوص اظهار کرد: نقش حوزویان و دانشگاهیان در جامعه اسلامی نقشی بسیار ویژه و کلیدی می‌باشد که تاثیرگزاری سایر اقشار در جامعه بدون تردید به این میزان نیست.
وی ابراز داشت: روحانیت به تبع جایگاهی که دارد دنباله‌رو و پیرو اهل بیت‌(ع) است و علوم خود را از آیات قرآن و روایات و سیره معصومین می‌گیرد و با ترویج و تبیین آموزه‌های دینی خود در جامعه حقوق خویش و مردم را رعایت می‌کند.
مدیریت حوزه علمیه قزوین در ادامه مطرح کرد: این آموزه‌ها از طریق منبرها، مساجد، هیئات و حسینه‌ها در ایامی همچون محرم و صفر از روحانیون به مردم منتقل می‌شود و می‌توان گفت که روحانیت بلندگوی اطلاع‌رسانی به جامعه است.
عباسی تشریح کرد: روحانیون در انقلاب نیز حضور پر رنگ و نقش موثری داشتند و امام خمینی(ره) به عنوان رهبر این انقلاب خود یک روحانی بوده‌اند و برای پیروزی در این مسیر نیز علما و مجتهدین بسیاری همراهی کردند و شایان ذکر می‌باشد که نقش علما و مجتهدین در تاریخ بی‌بدیل است.
وی با بیان نقش دانشجویان در جامعه عنوان کرد: دانشجویان نیز با دریافت مدارج علمی عالی تاثیر بسیاری در جامعه دارند که در بخش‌های مختلف اداره جامعه و بخصوص بخش‌های اجرایی درحال فعالیت هستند.
این مسئول تبیین کرد: با پیوند و ایجاد وحدت بیش از پیش این دو قشر یقینا جامعه می‌تواند مراتب عالی بسیاری طی کند.
عباسی افزود: علت نامگذاری این روز به فرمان امام(ره) با عنوان وحدت بین حوزویان و دانشگاهیان، شهادت شهید مفتح که تحصیل کرده در حوزه و مدرس دانشگاه بودند، می‌باشد و این نقطه عطفی برای حوزه و دانشگاه بشمار می‌آید.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: فاصله‌ای که بین حوزه و دانشگاه که به دست دشمن القا می‌شود به سبب اهمیت بیش از اندازه این وحدت و تاثیرگذاری آن است که دشمن نیز سرمایه‌گذاری بسیاری بر آن دارد.
وی گفت: دشمن برای ایجاد این فاصله، روش اختلاف‌افکنی را درپیش گرفته و البته غفلت از جانب برخی افراد و مسئولین داخلی نیز به این فاصله‌ها دامن می‌زند و برای جلوگیری از آن نیاز به فراموش کردن اختلافات جناحی و حزبی در این موضوع و توجه بیشتر به اهمیت این وحدت می‌باشد.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها