خبرهای داغ:
ذوالنور:

آمارهای ارائه شده از میزان بیکاری در کشور صحیح نیست

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه وضعیت اشتغال در کشور مطلوب نیست، گفت: آمارهای ارائه شده از میزان بیکاری در کشور صحیح نیست.
کد خبر: ۸۹۶۳۶۳۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۸

آمارهای ارائه شده از میزان بیکاری در کشور صحیح نیست

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور با اشاره به روند اجرای پروژه شهید کاظمی اظهار داشت: بر‌اساس سیاست‌گذاری مسئولان، قرار بود یک مجتمع 7 تا 8 طبقه که غالباً تجاری بوده ساخته شود، اما با این اقدام تردد در خیابان صفائیه با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شد.

وی با اشاره به برخی مشکلات اجرای این پروژه در خیابان صفائیه گفت: اجرای این طرح با وضعیت سنتی شهر قم سازگاری نداشت، همچنین حرم کریمه اهل‌بیت(س) را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌داد درنتیجه مصوب شد که بیش از 4 طبقه اجازه ساخت داده نشود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با اجرای این طرح، تنها نیاز پارکینگ منطقه باید حل شود درنتیجه قرار شد 5 طبقه زیرزمین و بالا هم کاربری توریستی داشته باشد.

ذوالنور با بیان اینکه مسئله تولید و اشتغال دو مسئله اساسی قم هستند، تصریح کرد: اکنون با بیکاری شدید در قم روبه‌رو هستیم، وقتی بیکاری به وجود می‌آید منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود، همچنین طلاق، فساد و اعتیاد آسیب‌هایی هستند که خود ریشه در بیکاری انسان دارند.

وی با تأکید بر اینکه منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بیکاری است، ابراز کرد: در این ارتباط هم‌افزایی با نمایندگان داریم و هرجایی که لازم است هر سه نماینده استان در مجلس شورای اسلامی ورود کرده و مسائل اجتماعی به‌ویژه بیکاری جوانان را پیگیری می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمارهای ارائه‌شده در رابطه با میزان بیکاری در کشور صحیح نیست، گفت: بر اساس آمارهایی که ارائه‌شده سهم استان قم 42 هزار شغل می‌شود که شامل 210 کارخانه است درحالی‌که بسیاری از کارخانه‌های استان تعطیل هستند و این‌یک تناقض است.

ذوالنور با بیان اینکه وضعیت بیکاری سایر استان‌ها نیز بهتر از قم نیست، تصریح کرد: وضعیت اشتغال در کشور مطلوب نیست و باید مسئولان با مردم در این رابطه شفاف صحبت کنند، و مانند یک دولت آماتور آمار ندهیم بنابراین دولت باید این آمادگی را در خود ایجاد و اعتبارات لازم را برای اشتغال جوانان ایجاد کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار