خبرهای داغ:
راوی حوزوی دفاع مقدس:

شهدا توانستند جریان فرهنگی عظیمی در جامعه ایجاد کنند

راوی حوزوی دفاع مقدس،امثال شهید حججی ها با خون خود که با ثمره اخلاص آنها ایجاد شد توانستند جریان فرهنگی عظیمی در جامعه ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۹۶۳۶۴۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

شهدا توانستند جریان فرهنگی عظیمی در جامعه ایجاد کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان شب گذشته در جمع محفل یادواره شهدای گرانقدر انقلاب به ویژه شهدای روحانی در مدرسه علمیه ملاصادق قم گفت: خداوند در قرآن کریم واژه هایی چون سبفت گرفتن و سرعت گرفتن در نیکی را به عنوان مهمترین سفارشات خود به بندگان بیان می فرماید.

وی افزود: سرعت در زمانی است که زمان برای انجام کار کم است؛ یعنی بزرگان و علما و شهدای ما می دانستند که فرصت برای زندگی در این دنیا کم است وباید از کوتاه ترین مسیر به سیر الی الله رسید.

این راوی حوزوی دفاع مقدس بیان کرد: وقتی رهبر کبیر  انقلاب ما که از بزرگترین عرفا بودند بیان می کنند که رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که نارنجک به خود بسته و زیرتانک می رود، باید به این گفته حکیمانه بیشتر توجه کرد.

عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: شهید فهمیده می توانست آن نارنجک را مثل بسیاری از دیگران زیر تانک پرتاب کرده و از محل می گریخت، ولی وی با حکمت و بزرگ فکر خود، این حرکت را به شعاع بین المللی مبدل کرد و با خون خود جریانی بزرگ را در کشور و جنگ تحمیلی ایجاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان اظهارکرد: امثال شهید حججی ها با خون خود که با ثمره اخلاص آنها ایجاد شد توانستند جریان فرهنگی عظیمی در جامعه ایجاد کنند.

وی گفت: طلاب که عنوان سربازی امام زمان(عج) را یدک می کشند، باید به سان ابوحمزه ثمالی باشند که امام صادق(ع) بیان کنند که زمانی که تو را می بینم احساس راحتی می کنم؛ یعنی باید به چنین درجه ای از ایمان برسیم.

این راوی دفاع مقدس اظهارکرد: شهدا از جمله ابرقدرت های جهان آخرت هستند و در این دنیا نیز ابرقدرت هستند؛ آمریکایی ها خود را ابرقدرت می دانند ولی هنوز بخش هایی از فاجعه ترس و وحشت ذلت باری که ملوانان آمریکایی در زمانی که به دست نیروهای ما دستگیر شدند، ثبت کردند، برای جهانیان نشان داده نشده است.

وی گفت: باید از طلاب جوانی چون شهید یزدانی که در سن نوجوانی امام جماعتی بود که هیچ کسی نسبت به درجات فضل و کمالات و الهی بودن او شک نداشت الگو گرفت؛ این شهید سعید در ماجرای روداروند با همین اخلاص صحنه های را خلق کرد که هیچ متفکر نظامی نمی تواند معادلات آن را حل کند.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار