مسئول نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه تفکرات افراطی گری بزرگترین مانع وحدت بین حوزه و دانشگاه است،گفت:کسانی که دانشگاه ها را متهم به بی دینی و حوزه را متهم به بی علم بودن می کنند، باید به حاشیه رانده شوند.
کد خبر: ۸۹۶۳۷۰۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ حجت الاسلام محمد عبادی زاده، مسئول نهادرهبری در دانشگاه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگارهرمزپرس با اشاره به اینکه حوزه علمیه و دانشگاه دو نهاد تاثیر گذار در جامعه هستند، اظهار کرد: متاسفانه قبل از انقلاب مشکلات بسیاری بین دو نهاد حوزه و دانشگاه وجود داشت و امام راحل در راستای حفظ وحدت بین حوزه و دانشگاه ۲۷آذر، روز شهادت دکتر مفتح  را روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری کرد.

عبادی زاده در ادامه گفت: شهید مفتح یکی از بنیان گذاران وحدت حوزه و دانشگاه بود که قبل وبعد از انقلاب تلاش می کرد مشکلات بین حوزه و دانشگاه را حل کند.

وی افزود: در جهت بررسی مسائل و مشکلات قطعا تاثیر گزار ترین راه گفتمان برای بررسی حل آسیب های و کشف راهکار های عملی است.

مسئول نهاد رهبری با تاکید براینکه حوزه ودانشگاه دو قشر نخبه در کشور محسوب می شوند، تصریح کرد: دانشگاهیان فرماندهان جنگ نرم هستندو حوزوی ها که انتشار دهنده مبانی اسلام و نظام به شمار می آیند دارای ظرفیت های بزرگی برای کمک به کشور هستند.

عبادی زاده بیان کرد: اگر ما نتوانیم از ظرفیت دانشگاهیان و طلاب به طور مناسب استفاده کنیم قطعا دشمنان از آن ها استفاده خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به آرمان های انقلاب  هدف مشترک حوزه و دانشگاه است، گفت: اگر حوزه و دانشگاه خواستار این هستند که اسلام فراگیر شود و روحیه انقلابی گری حفظ شود باید دریک راستا حرکت کنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان افزود: قطعا جامعه اسلامی از دانشجویان و طلبه ها انتظار دارد که اختلاف نظرها را با گفت و گو حل و به دشمن اجازه سوء استفاده از اختلاف های بی ارزش را ندهند.

عبادی زاده تصریح کرد: تفکرات افراطی گری بزرگترین مانع وحدت بین حوزه و دانشگاه است و کسانی که دانشگاه ها را متهم به بی دینی و حوزه را متهم به بی علم بودن می کنند، باید به حاشیه رانده شوند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان افزود: داشتن روحیه مطالبه گری مهم ترین مسئله نیاز جامعه است و دانشجویان و حوزویان باید آن را درخود تقویت کنند.

عبادی زاده با اشاره به اینکه دانشجویان و طلاب کشور باید از روش های کاربردی و نوین یکدیگر استفاده کنند، خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم حوزه و دانشگاه وحدت دائمی داشته باشند باید بتوانیم انقلابی بودن و انقلابی ماندن را به آن ها یادآوری کنیم.

ارسال نظرات