ولایتی در جمع خبرنگاران:

نماینده آمریکا در سازمان ملل حرف‌های مضحک می‌زند/ رئیس‌جمهور فرانسه نوچه ترامپ است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: نماینده آمریکا در سازمان ملل کمترین اطلاعات علمی در حوزه موشکی ندارد؛ بنابراین ادعاهای مضحک درباره ایران مطرح می‌کند.
کد خبر: ۸۹۶۳۷۲۹
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، «علی‌اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور  بین‌الملل در حاشیه گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران درباره ادعای نمایندگان آمریکا در مورد ایران و یمن اظهار داشت: متوجه نشدیم خانمی که نماینده ایالات متحده آمریکاست، متخصص حوزه بین‌الملل است یا موشکی؛ زیرا چیزی را نشان داده و گفته ایرانی‌ها این کار را کرده‌اند؛ این فقط یک ادعاست که نشان می‌دهد این فرد حداقل اطلاعات علمی لازم را هم ندارد و حتی ادب را هم رعایت نمی‌کند و مانند رئیسش است؛ زیرا مثل ترامپ حرف‌های بی‌پایه و مضحک می‌زند. جمهوری اسلامی به هیچ وجه موشکی به یمن نداده است.

وی درمورد موضع‌گیری ایران در برابر فرانسه نیز گفت: فرانسه متاسفانه از ابتدای انقلاب تاکنون کمتر صداقت نشان داده و استفاده از عده‌ای افراد مزدور و منافق که فسیل‌هایی از چند دهه قبل هستند و به کشورشان خیانت کرده‌اند از کارهای فرانسه است که این کار یک اسلحه کهنه بی‌مصرف است.

ولایتی گفت: فرانسه اگر می‌خواهد به دنبال حیثیت بین‌المللی باشد، نباید تابع محض آمریکایی‌ها باشد و باید یاد بگیرد که نوچه ترامپ در اروپا نباشد؛ زیرا در حال حاضر رئیس‌جمهور فرانسه نوچه ترامپ در اروپاست.

وی در رابطه با اتحاد عربستان و رژیم صهیونیستی علیه ایران، بیان داشت: نه عربستان سعودی عددی است و نه رژیم صهیونیستی، ارتباط اینها نیز مربوط به دیروز و امروز نیست؛ بلکه از ابتدای تاسیس وابستگان به غرب در رژیم سعودی با صهیونیست‌ها ارتباط داشتند که حالا ارتباط‌شان را آشکار کردند و آنها فکر می‌کنند با همکاری صهیونیست‌ها می‌توانند علیه ایران اقدام کنند؛ ولی اگر رژیم صهیونیستی قدرت داشت، دور شهرک‌های خود دیوار نمی‌کشید.

مشاور مقام معظم رهبری در امور  بین‌الملل درباره اینکه می‌گویند رئیس‌جمهور در برابر تقسیم قدس به شرقی و غربی سکوت کرده،‌ اظهار داشت: رئیس‌جمهور ما هر کجا مجال بوده که راجع به فلسطین سخن بگوید، کاملا از فلسطین حمایت کرده و علیه صهیونیسم سخنرانی داشته است؛ ولی بدون تردید فلسطین متعلق به فلسطینی‌هاست و قدس پایتخت فلسطین است. قدس هرگز پایتخت رژیم صهیونیستی نیست،‌ بلکه متعلق به فلسطین و فلسطینی‌هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات