خبرهای داغ:
مسئول دفتر بسیج دانشجویی فردوس افزود: مفهوم و راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه همچنان ابهام دارد و هیچ نهادی متولی این امر نیست، در نتیجه شاهد غفلت روزافزون حوزویان و دانشگاهیان از اهمیت آن و اشتغال هر یک به امور مورد علاقه خود هستیم.
کد خبر: ۸۹۶۳۷۳۸
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، الیاس ابراهیمی با بیان اینکه بیست و هفتم آذر ماه روز "وحدت حوزه و دانشگاه" یادآور سالروز شهادت دکتر محمد مفتح یکی از یاران با وفا و شاگردان تاثیر گذار حضرت امام خمینی(ره) است، گفت: شهید دکتر مفتح ، اندیشمند و متفکری که در هر دو سنگر حوزه و دانشگاه منشاء اثر گشت و با ایثار خون پاکش رویداد بزرگی به نام وحدت حوزه و دانشگاه را رقم زد.
 
وی افزود: امروز وحدت حوزه و دانشگاه برای تحکیم پایه های انقلاب اسلامی و جلوگیری از نفوذ بیگانگان در جامعه ضروری است.
 
 مسئول دفتر بسیج دانشجویی فردوس اظهارداشت: نقش مهم این دو مرکز علمی و فرهنگی در کیفیت اداره نظام و مقابله با تهاجم همه جانبه استکبار جهانی، وحدت این دو نهاد را به ضرورت اجتناب ناپذیری بدل کرده است.
 
وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری وحدت حوزه و دانشگاه، یعنى وحدت در هدف، گفت: هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه‌ اسلامىِ پیشرفته‌ى مستقل، جامعه‌ى پیشاهنگ، جامعه‌ى الگو حرکت کنیم و ملت شاهد ملتى که مردم دنیا با نگاه به او جرأت پیدا کنند، تا فکر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عملشان پیاده کنند.
 
مسئول دفتر بسیج دانشجویی فردوس با بیان اینکه متأسفانه میان حوزویان و دانشگاهیان در همه سطوح ارتباط مستقیم و رودررو وجود ندارد، افزود: این امر بار پیش داوری‌های منفی و جانبدارانه را در اذهان دو طرف سنگین تر ساخته و پرده های بدبینی و بدفهمی را ضخیم تر ساخته است.
 
ابراهیمی گفت: کاربرد زبان ناسازگار با فرهنگ جدید و دانشگاهی از سوی برخی از روحانیون در قبال دانشگاهیان و عدم اهتمام لازم برخی از دانشگاهیان به پاره ای از دغدغه های حوزویان موجب کاهش امکان همدلی و تفاهم متقابل شده است.
 
وی افزود: مفهوم و راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه همچنان ابهام دارد و هیچ نهادی متولی این امر نیست، در نتیجه شاهد غفلت روزافزون حوزویان و دانشگاهیان از اهمیت آن و اشتغال هر یک به امور مورد علاقه خود هستیم.

 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها