خبرهای داغ:
مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب الامر (عج) قزوین:

وحدت حوزه و دانشگاه، پیامد خجسته انقلاب است

مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب الامر (عج) قزوین گفت: در نظام اسلامی، علم و دین پابه‌پا حرکت می کنند؛ مؤسسه علم و دین یک مؤسسه است و علم و دین با همند.
کد خبر: ۸۹۶۳۷۵۴
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

محمد کشاورز، مسئول بسیج رسانه استان قزوین، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه، مشکلاتی که بر سر راه این مهم مطرح است و نیز علل تاکید انقلاب اسلامی بر وحدت این دو بنگاه علمی و نیز اختصاص دادن یک روز در تقویم به این مسئله اظهار کرد: از خجسته ترین پیامدهای انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه است.
وی ادامه داد: طرح مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را می توان از آثار انقلاب فرهنگی دانست که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی رحمه الله در سال 59 آغاز گردید.
کشاورز تبیین کرد: انقلاب فرهنگی هم چنان که حضرت امام رحمه الله در پیام نوروزی سال 59 اعلام فرمود، گسترش پژوهش های علمی و معارف بلند و عمیق اسلام را به عنوان هدف اصلی دنبال می نمود.
این مسئول اذعان کرد: این آرمان بلند، دانشگاه و حوزه را برای تلاش مشترک به سوی هم کشاند و در فضای سیاسی آن زمان، باب مشارکت و وحدت حوزه و دانشگاه را بازکرد. در نظام اسلامی، علم و دین پابه‌پا حرکت می کنند. مؤسسه علم و دین یک مؤسسه است و علم و دین با همند. این مؤسسه دو شعبه دارد، یک شعبه حوزه‌های علمیه و شعبه دیگر دانشگاه‌ها. باید این دو با هم مرتبط و خوشبین باشند، با هم کار کنند از همدیگر جدا نشوند و از یکدیگر استفاده کنند .
مسئول بسیج رسانه استان قزوین در پاسخ به این سوال که "چه عواملی می تواند موجبات وحدت این دو بنگاه علمی را به وجود آورد؟" ابراز کرد: یکی از ملموس ترین و عینی ترین زمینه های تقارب و همکاری این دو نهاد اتخاذ شیوه های مشترک آموزشی ـ پژوهشی است؛ تبادل اطلاعات، تشکیل شبکه های مشترک پژوهشی ـ اطلاع رسانی، مبادله استاد و مدرّس و نیز ایجاد ارتباط سیاسی ـ فرهنگی می تواند سهم بسزایی در همکاری و وحدت حوزه و دانشگاه داشته باشد.
وی اضافه کرد: طلّاب و دانشجویان قدر یکدیگر را بدانند، با یکدیگر آشنا و مرتبط باشند، احساس بیگانگی نکنند، احساس خویشاوندی و برادری را حفظ کنند و روحانیون در دانشگاهها عملاً – قبل از قولاً – کوشش کنند که نمونه‌های کامل عالم دین و طلبه علوم دینی را به طلّاب و دانشجویان ارایه بدهند و نشان بدهند که هر دو نسبت به یکدیگر؛ با حساسیت مثبت و با علاقه همکاری می‌کنند، این همکاری و وحدت حوزه و دانشگاه است.
کشاورز در خصوص مشکلات و کارشکنی ها در راه وحدت حوزه و دانشگاه نیز تصریح کرد: یکی از موانع در راه وحدت حوزه و دانشگاه را می توان عدم وضوح و تبیین دقیق مفهوم آن نزد طرفین دانست.
وی یادآور شد: نبودِ همدلی و خوش بینی متقابل نیز می تواند مانع دیگری در راه وحدت حوزه و دانشگاه به شمار آید. موضِع گیری ها و سخنان غیردوستانه برخی از طرفین به تدریج همدلی و خوش بینی متقابل را کم رنگ ساخته و می سازد.
مسئول بسیج رسانه استان قزوین در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: یکی دیگر از موانع وحدت، عدم شناخت دقیق از خصوصیات و توانایی های خود و طرف مقابل است.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها