اقتصاددان آمریکایی و برنده جایزه نوبل:
اقتصاددان آمریکایی و برنده جایزه نوبل اعلام کرد: اصلاح مالیاتی ترامپ به نفع کارگران نیست و شاید تأثیر آن روی این قشر ۱۰ سال یا بیشتر زمان می‌برد.
کد خبر: ۸۹۶۳۸۰۸
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  پائول کراگمن، اقتصاددان و برنده جایزه نوبل، اعلام کرد: نتیجه اصلاح مالیاتی ترامپ روی کارگران، زمانبر است و حداقل ۱۰ سال یا بیشتر طول خواهد کشید.

پائول کراگمن گفت: در صورتی کارگران از چنین اصلاحاتی بهره‌مند خواهند شد که سرمایه‌گذاری شود و به تقاضاهای کارگران پاسخ داده شود، اما به نظر نمی‌رسد برنامه اصلاح مالیاتی ترامپ نتواند در کوتاه‌مدت نیازهای این قشر را فراهم کند.

اقتصاددان و برنده جایزه نوبل تصریح کرد: حداقل طی ۵ سال آینده نمی‌توان تصور کرد که سودی از اصلاح مالیاتی به کارگران برسد. 

اصلاح مالیاتی ترامپ که قرار است برای بررسی به کنگره ارسال شود، برنامه‌ای است که دونالد ترامپ در کمپین‌های تبلیغاتی قول داده بود.

بر اساس این طرح قرار است میزان مالیاتی که از سوی شرکت‌ها و کارگران پرداخت می‌شود، کمتر شود. بسیاری با انتقاد به این طرح گفته‌اند که سود این اصلاح مالیاتی به جیب ثروتمندان خواهد رفت.

پائول کراگمن، ۶۴ ساله و اهل آمریکا، اقتصاددانی که برنده جایزه نوبل هم شده و ستون‌نویس روزنامه نیویورک تایمز هم است. وی فارغ‌التحصیل موسسه ماساچوست در سال ۱۹۷۴  و دوره دبیرستان خود را در مدرسه جان‌ اف‌کندی تحصیل کرده است.

ارسال نظرات