مسئول بسیج سازندگی استان البرز گفت:500 خانوار در 7 روستاهای زلزله زده که البرز عهده دار بازسازی آن ها است، ساکن هستند که بنا داریم در کمتر از یک ماه یعنی تا پایان آذر اسکان موقت را به اتمام برسانیم.سومین مرحله اعزام کمک ها و کانکس های اهدایی به مناطق آسیب دیده غرب کشور و استان کرمان در حال انجام است.
کد خبر: ۸۹۶۳۸۲۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ظهر دوشنبه در مراسم ارسال کانکس های اهدایی به مناطق زلزله زده کرمان و کرمانشاه توسط اصناف و سپاه استان البرز، در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: سومین مرحله اعزام کمک ها و کانکس های اهدایی به مناطق آسیب دیده غرب کشور و استان کرمان در حال انجام است.

البرز، استان پیشرو کشور در کمک به زلزله زدگان سرپل ذهاب/ ارسال سومین محموله کانکس از البرز به کرمانشاه

مسئول بسیج سازندگی استان البرز در تشریح اقدامات البرز در راستای کمک به مناطق زلزله زده گفت: پس از وقوع زلزله و حجم بالای تخریب در روستاهای شهرستان سرپل ذهاب، بسیج سازندگی استان البرز، خدمات رسانی و بازسازی 7 روستای این شهرستان را عهده دار شد که حجم تخریب در آنها از 60 تا 100 درصد و برخی از آنها از وضعیت نابسامانی برخوردار بودند. 

علی ترکاشوند افزود: رسیدگی به زلزله زدگان با توجه به هوای سرد در راستای تغذیه و پوشاک نیازهای اولیه آنها بود و بسیج سازندگی، سپاه و پایگاه های مقاومت پای کار آمدند و مسئله تعذیه و پوشاک مردم حل شد اما مهمترین نیاز مردم این منطقه سرپناه بود لذا ابتدای کار این افراد را در سرپناه های اضطراری اسکان دادیم. 

وی اظهار داشت: در سرپناه اضطراری چادرهای مناسبی تهیه کرده و پتو و پوشاک برای آنها اختصاص داده و چادرها را برق کشی کرده و سیستم آب رسانی آنها را انجام دادیم. در روستاهای واگذار شده به ما بسیج سازندگی موفق عمل کرد و بین استان های معین دیگر به گفته مسئولین البرز استان پیشرو در کشور بود. 

وی گفت: 500 خانوار در روستاها ساکن هستند و با توجه به مهلت 45 روزه بنا داریم در کمتر از یک ماه یعنی تا پایان آذر اسکان موقت را به اتمام برسانیم. با توجه به اینکه در ابتدا فاز عمرانی مد نظر نبود گروه های عمرانی خدمات رسان ورود پیدا کردند و با توجه به اینکه زلزله زدگان داغدار بوده و دچار شوک روانی شده بودند گروه جهادی روانشناسان و مشاوران وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه ۳۵ کانکس منزل و یک کانکس مدرسه با ۱۲ تریلی به مناطق زلزله زده ارسال خواهد شد، افزود: تجهیزات لازم در کانکس ها اعم از فرش، بخاری، پتو، خوارک و پوشاک در نظر گرفته شده است.

ترکاشوند با بیان اینکه اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان صرف خرید لوازم تحریر دانش آموزان در این کاروان اعزامی به مناطق مذکور شده است، تصریح کرد: کانکس مدرسه تهیه شده به صورت دو کلاسه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانش آموز را دارد.

مسئول بسیج سازندگی استان البرز ارزش ریالی هر کانکس را ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این اقدامات با همکاری اتحادیه لوازم التحریر، خیرین، اصناف و سپاه استان انجام پذیرفته است.

علی ترکاشوند رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات یاد شده به همت اصناف، بازاریان، تجار، خیرین و مساعدت سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در حال انجام است، افزود: بخشی از ۳۵ کانکس یاد شده به مناطق زلزله زده کرمان نیز انتقال داده می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان البرز در خاتمه گفت:آمده ایم که در کنار مردم بمانیم و آنها را تنها نخواهیم گذاشت و تا آخرین زلزله زده ای که با مشکل مواجه است منطقه را رها نمی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها