به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه همایش طلاب و روحانیون و دانشگاهیان در حوزه علمیه امامیه شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۳۸۵۹
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد علی فتاحیان، مسئول سازمان بسیج طلاب استان گفت: همایش وحدت حوزه و دانشگاه با حضور بیش از 300 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان استان به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهید مفتح برگزار شد.

حجت الاسلام فتاحیان بیان کرد: این همایش با هدف عمل به آرمان های حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری در جهت توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی از مسیر حوزه و دانشگاه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی راه های تقویت ارتباط بین حوزه و دانشگاه و هم افزایی و هم فکری بین این دو نهاد در مسیر پیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی از موضوعات مطرح شده در این همایش بود.

در این همایش دکتر عبدالله گنجی، از فعالان رسانه ای کشور به ایراد سخن پرداخت.

وی، با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) همواره به دنبال ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه بودند، گفت: نرم افزار جمهوری اسلامی ایران با دو بال علمی و نخبگی تأمین می شود و پشتوانه تئوریک این نظام با یک الگوی اسلامی ایرانی تولید می گردد.

دکتر گنجی ضمن تبیین دیدگاه های موجود در دانشگاه و حوزه پیرامون فقه و فلسفه، افزود: از حوزه و دانشگاه انتظار مطالبه گری وجود دارد و حضرت امام خمینی(ره) از دانشجو تصور یک عنصر متعالی در ذهن داشتند.

این فعال رسانه ای؛ راه بستن نفوذ دشمن را تقویت تفکر حضرت امام خمینی(ره) دانست و در ادامه به بررسی عواملی پرداخت که مانع وحدت حوزه و دانشگاه می شوند.

ارسال نظرات