خبرهای داغ:
استاد دانشگاه:

حوزه و دانشگاه مهمترین عناصر فرهنگی جامعه هستند

استاد دانشگاه اذعان کرد: دفاتر نمایندگی ولی فقیه دانشگاه ها که به عنوان شعبه ای از حوزه در دانشگاه می باشد می تواند بر مسائل فرهنگی و معرفتی تمرکز بیشتری بگذارد و قشر دانشجو را جذب کند.
کد خبر: ۸۹۶۳۸۶۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

مهدی فیاض، استاد دانشگاه در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین درخصوص روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: بدون تردید مهم‌ترین عناصر و عوامل فرهنگی در جامعه، حوزه و دانشگاه هستند.
وی ضمن اشاره به بیان امام خمینی(ره) بر این اساس که "با اصلاح دانشگاه مملکت اصلاح می‌شود چون دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است" تشریح کرد: حوزه و دانشگاه به نوعی یکی هستند چرا که در حوزه علوم همراه با معنویت و در دانشگاه علوم تخصصی و مادی تدریس می‌شود.
فیاض با بیان حدیثی از پیامبر(ص) مطرح کرد: پیوند بین سیاست‌مداران و فرهنگیان در جهت انقلاب و در وهله اول وحدت بین حوزه و دانشگاه سبب کم شدن فاصله بین این دو بنگاه علمی شده به‌گونه‌ای که رضایت رهبری و شهید مفتح را در پیش داشته باشد.
استاد دانشگاه ابراز داشت: عوامل متعددی سبب فاصله بین این دو قشر شده است که ناشی از تسلط فرهنگ غرب بر دانشگاه‌ها است که اساسا فرهنگ غرب انسان محور بوده و خدا را برنمی‌تابد و دانشگاه‌ها را کم کم به آبشخور بی‌دینی مبدل ساخته‌است و دانشگاهیان، گاها با دیده تحقیر و خردنگری بعه اصحاب حوزه می‌نگرد.
وی تبیین کرد: کسانی که با تفکر امونلیسم‌ها و انسان‌محور غرب زده پیش می روند حوزه و علوم حوزوی را علم نمی دانند.
فیاض همچنین خاطرنشان کرد: گاهی حوزویان نیز نظری اینچنین راجع به دانشگاهیان دارند و همین باعث ایجاد شکاف بین این دو بنگاه علمی است که خواسته نظام استبدادی غرب می باشد که با این وجود بار دیگر متوجه کمبودها در بحث کار فرهنگی می شویم.
وی تصریح کرد: توجه به انجام فعالیت‌های فرهنگی از قبیل تدریس برخی علوم حوزه توسط حوزویان در دانشگاه‌ها می‌تواند بسیار راهگشا باشد.
استاد دانشگاه ابراز داشت: دفاتر نمایندگی ولی فقیه دانشگاه ها که به عنوان شعبه ای از حوزه در دانشگاه می باشد می تواند بر مسائل فرهنگی و معرفتی تمرکز بیشتری بگذارد و قشر دانشجو را به سوی حوزه و روحانیت جذب کند.
فیاض در خاتمه یادآور شد: تدریس علوم جدید توسط روحانیت که بار فرهنگی و علمی زیادی دارند، در دانشگاه ها سبب آشنایی و نزدیکی بیش از پیش این دو قشر و وحدت بیشتر میان آن ها خواهد شد.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار