خبرهای داغ:
حجت الاسلام نمازی در جلسه شناخت نهج البلاغه ؛
حجت الاسلام نمازی در جلسه شناخت نهج البلاغه که با حضور نیروهای پایور و وظیفه ی ناحیه مقاومت مینودشت برگزار شد گفت: دقيق ترين دستورالعمل ها و راه کارهاي حکومتداري و بهترين شيوه مديريتي را مي توان در نامه 53 معروف به عهدنامه مالک اشتر و زيباترين منشور اخلاقي – تربيتي را مي توان در نامه 31 به امام حسن مجتبي(عليه السلام) يافت.
کد خبر: ۸۹۶۳۸۸۶
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت الاسلام نمازی در جلسه شناخت نهج البلاغه که با حضور نیروهای پایور و وظیفه ی ناحیه مقاومت مینودشت برگزار شد گفت :  درباره بلندي محتوا نهج البلاغه مي گويد: نهج البلاغه تنها کتاب ديروز و امروز نيست، بلکه کتاب فردا هم هست؛ زيرا تشريح «انسان» و «جهان» در نهج البلاغه به طور جاوداني انجام گرفته است.
وی اظهار داشت : «سخنان اميرالمؤمنين علي(عليه السلام) پاسخ گوي همه مسائل انساني در ارتباطات چهارگانه، يعني ارتباط انسان با خويشتن، ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با عالم هستي و ارتباط انسان با همنوعان خود مي باشد.

حجت الاسلام نمازی افزود: دقيق ترين دستورالعمل ها و راه کارهاي حکومتداري و بهترين شيوه  مديريتي را مي توان در نامه 53 معروف به عهدنامه مالک اشتر و زيباترين منشور اخلاقي – تربيتي را مي توان در نامه 31 به امام حسن مجتبي(عليه السلام) يافت.

وی در ادامه به سخنی از حضرت آقا را اشاره کرد و گفت: نهج البلاغه مي تواند نشان دهنده متني عظيم و اصيل از معارف اسلامي نظیر اخلاق ، زهد ، رهبري در جامعه ، نظام سياسي ، نظام اجتماعي و عرفاني باشد و ما مي توانيم اعتقاد کامل و جامع به اسلام را در اين کتاب پيدا کنيم.

حجت السلام نمازی در پایان بیان کرد: اين کتاب وقتي در کنار قرآن قرار بگيرد، يقيناً تالي قرآن است. يعني ما ديگر کتابي نداريم که داري اين حد از اعتبار و جامعيت و قدمت باشد.همچنان که قرآن خوانده مي شود نهج البلاغه هم بايد خوانده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها