خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) هشترود:
مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) هشترود با اشاره به ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه باید در همه سطوح ارتباط داشته باشند و هر چقدر این روابط تقویت شود برای جامعه بهتر است.
کد خبر: ۸۹۶۳۹۰۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴

  حجت الاسلام میرعلی جاهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  اظهار کرد: غذای روح جامعه از حوزه و غذای علمی از دانشگاهها تامین می شوند و حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگرند.

وی افزود: دانشگاه ها می توانند با ارتباطی که با حوزه دارند دستاوردهای علمی خود را مطابق شرع مقدس کنند و حوزه هم می تواند بر اساس ارتباطی که با دانشگاه ها دارد مسائل شرعی خود را بروز کند. اگر ارتباط بین این دو اینگونه باشد باعث تقویت علمی و اخلاقی جامعه می شود.

حجت الاسلام جاهد در مورد راهکارهای افزایش این ارتباط نیز تاکید کرد: افزایش جلسات متعدد و در مناسبت های مختلف می تواند یکی از راهکارها در این زمینه باشد. در این جلسات اساتید حوزه و دانشگاه با هم تعامل کنند و خلاهای همدیگر را نیز با کمک همدیگر پر کنند.

وی تصریح کرد: اداره جامعه وابسته به این دو مرکز می باشد و کمرنگ بودن نقش هرکدام از آن ها موجب کاهش نقش علم و اخلاق در جامعه می شود.

این استاد حوزه ادامه داد: در کشورهای غربی به علت نبود یک پایگاه حوزوی موجب شده علم و قدرت تسلیحاتی حرف نخست را بزند و وضعیت نامناسبی در آنجا حاکم شود.

حجت الاسلام جاهد خاطرنشان کرد: دانشجویان و طلاب نیز باید حلقه های مشترکی برگزار کنند تا حلقه الفتی بین این دو گروه تشکیل و موجب تقویت همدیگر شوند.

ارسال نظرات