خبرهای داغ:
یکی مراجع تقلید با اشاره به مواضع اخیر ترامپ گفت: باید همه حاج قاسم سلیمانی باشیم و صد‌ها و هزاران حاج قاسم سلیمانی تربیت شود و با قوت و قدرت به میدان آییم.
کد خبر: ۸۹۶۳۹۰۹
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان، پاسداران و دانشجویان اظهار کرد: انسان دارای سه مسوولیت بر اساس قرآن و روایات است بنابراین بر اساس اختیار باید راه درست را پیش بگیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند در قرآن با عظمت از انسان یاد می‌کند گفت: آیات فراوانی در قرآن از کرامت انسان یاد می‌کند به همین دلیل انسان دارای مسؤولیت است. بخشی از مسؤولیت های انسان فردی است بنابراین باید در راه خودسازی اقدام کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه کتاب نهج البلاغه گفت: این کتاب دارای آموزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... است بنابراین باید از آموزه‌های آن استفاده کنیم.

وی علم را از دیگر وظایف انسان‌ها ذکر کرد و افزود: انسان نباید از علم سیر شود و همواره لازم است در راه علم آموزی گام بردارد تا بتواند به پیشرفت برسد.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: عقل به معنای تشخیص حق از باطل است بنابراین انسان در دنیا با عقل خود خیر و صلاح را تشخیص می‌دهد و سرنوشت انسان را عقل تعیین می‌کند.

وی تقوا را از دیگر مسؤولیت‌های انسان ذکر کرد و افزود: هر کس با تقوا‌تر باشد در پیشگاه خدا در جایگاه والا‌تر قرار دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه صهیونیست‌ها و یهودیان گفت: خداوند در سه سوره قرآن از ذلت آن‌ها یاد کرده و مسلمانان باید در برابر آن‌ها با عزت و عظمت زندگی کنند.

وی یادآور شد: نخستین مسئله اسلام قدس و فلسطین است مسجدالاقصی برای همه مسلمانان است اینکه ترامپ بیان کند قدس را به آن‌ها بدهید و به فلسطینیان ندهید، دهن کجی به همه مسلمانان است.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: دشمن می‌خواهد مردم را به امور دیگر سرگرم کند تا بتوانند کار خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: در این چند روز فلسطینیان را کشتند و عده زیادی را دستگیر کردند بنابراین نمی‌توانیم پاسخی برای خدا و وجدان خود داشته باشیم.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: باید در فکر باشید در این جریان سخن صهیونیست‌ها پیشرفت نکند و قدس و مسجد الاقصی را نگیرند که مسئله نخست دنیای امروز است.

وی یادآور شد: باید همه حاج قاسم سلیمانی باشیم و صد‌ها و هزاران حاج قاسم سلیمانی تربیت شود و با قوت و قدرت به میدان آییم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شغل امانتی در دست انسان است گفت: اکنون در جامعه بیکار فراوان است و معیشت زندگی مردم سخت است در حالی که این امور مسوول دارند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: چه شده با وجود منابع گرانی و بیکاری داشته باشیم در حالی که در اسلام فقر، گرفتاری و مشکلات وجود ندارد.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: انقلاب ما را بیدار کرد و از استبداد و استکبار نجات داد بنابراین باید عزت و عظمت اسلام را حفظ کنیم.

ارسال نظرات