عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه:

اردوهای راهیان نور نقش فرهنگی و تربیتی دارند

امام جمعه مراغه در گردهمایی روحانیون کاروان های راهیان نور شهرستان های جنوب آذربایجان شرقی در این شهرستان با اشاره به نقش فرهنگی کاروان های راهیان نور در جامعه گفت: این کاروان ها و اردوهای فرهنگی و تربیتی، فرصتی مغتنم برای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
کد خبر: ۸۹۶۳۹۱۶
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربیجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان نور، موجب آشنایی و معرفی مجاهدت های رزمندگان و شهدا در راه دفاع از کشور و نظام اسلامی است.
وی ادامه داد: روحانیون و طلاب در کاروان های راهیان نور نقش محوری داشته و در مسیر ترویج فرهنگ اسلامی و نیز ایثار و شهادت گام های تاثیرگذاری برداشته اند.
حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: ترویج آموزه های دینی و اسلامی، پاسخگویی به شبهات اعتقادی، دینی، فرهنگی و اجتماعی و نیز تبیین مجاهدت های رزمندگان و شهدا، رسالتی مهمی بر دوش روحانیون در کاروان های راهیان نور است.
وی گفت: پاسداشت مجاهدت ها و ایثارگری های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس وظیفه ای است که بر دوش همه نهادها، مسئولان، روحانیون و نیز اقشار مختلف جامعه است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در این آیین گفت: ترویج فرهنگ استکبارستیزی و جهاد و شهادت موجب تقویت روحیه ایستادگی در برابر هجمه ها و توطئه های شوم نظام سلطه است.
حجت الاسلام حسن کاملی فر افزود: وجود روحیه و انگیزه انقلابی و جهادی در کنار پشتوانه مردمی رمز ماندگاری و تداوم نظام و انقلاب اسلامی با وجود همه نقش های شوم دشمنان است.
وی ادامه داد: تا زمانی که روحیه ایستادگی و مقاومت در بین آحاد ملت وجود داشته باشد، راه های گشایش در بین سختی ها، بلاها و توطئه های عصر حاضر هموار خواهد بود.
وی اضافه کرد: امینت پایدار موجود در کشورمان با وجود همه نا امنی ها در منطقه خاورمیانه، دستاورد ایستادگی و مقاومت ملت و مسئولان در برابر نظام سلطه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها