معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت:رفع معضل اعتیاد در جامعه نیازمند روحیه جهادی و مشارکت همه دستگاههای اجرایی است
کد خبر: ۸۹۶۳۹۳۵
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محقق و مدرس برجسته دانشگاه و مدیر کل سابق فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشوردر دومین سمینار آموزشی پیشگیری از اعتیاد که با همت قرارگاه جواد الائمه (ع) سپاه شهرستان زاهدان در حسینیه عاشقان ثارالله این شهرستان برگزار شدبا اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد باید مردمی شود گفت:
خانواده‌ها باید در مقابل انحرافات اجتماعی فرزندان بویژه اعتیاد هوشیار باشند تا فرزندان در دام اعتیاد گرفتار نشوند.
هومان نارنجی‌ها افزود: باور‌های غلط در خصوص مواد مخدر باید اصلاح شود تا بستر‌ها برای پیشگیری از مواد مخدرومعضل اعتیاد فراهم شود.
وی تصریح کرد:مصرف قلیان، اعتیاد دوستان و همسالان و دسترسی آسان به مواد مخدرسبب افزایش معتادان در جامعه می‌شود.

فرمانده قرارگاه جواد الائمه (ع) سپاه سلمان نیز در این سمینار آموزشی گفت: قرارگاه مرکزی جواد الائمه در راستای مبارزه با مواد مخدر در ۸ شهرستان و ۲۱ محله ویژه برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده است.
سرهنگ پاسدارمحمد ناظری افزود: پرداختن به مسائل معنوی و تقویت بنیه اعتقادی و باور‌های دینی نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
وی با تاکید بر مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی برای ریشه کنی این معضل تصریح کرد:در کشور ۳۷۰۰ شهید در راه مقابله با مواد مخدر و قاچاقچیان مسلح به شهادت رسیده اند و ۱۲ هزار نفر نیز به مقام جانبازی نائل آمده اند.
محمد علی حمیدیان هم در سیمنار آموزشی پیشگیری از اعتیاد که در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد اظهار داشت: مواد مخدر، حاشیه نشینی، طلاق و مفاسد اخلاقی از جمله آسیب‌های اجتماعی هستند که رهبر انقلاب نسبت به رفع آن‌ها حساسیت ویژه‌ای دارند.
وی افزود: در بررسی‌های انجام شده در خصوص علت بروز جرائم مشخص شده که اعتیاد نقش مهمی در بروز این جرائم داشته است.
وی از اعتیاد به عنوان یک تهدید برای جامعه و کانون خانواده یاد کرد و تصریح کرد:عامل ۵۰ درصد طلاق‌های اتفاق افتاده اعتیاد است و این معضل آسیب‌های دیگری شامل فروپاشی خانواده خشونت همسر آزادی فرزند آزادی مشکلات تحصیلی در جامعه ایجاد می‌کند.
وی بااشاره به اینکه برای اولین بار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صدد رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد بر آمده است گفت:
آگاه سازی جوانان نسبت به آسیب‌های مواد مخدر در زندگی فردی و اجتماعی افراد یکی از اولویت‌های این نهاد در بحث مقابله با این معضل است.
گفتنی است: این سیمنار با حضور شورای اسلامی محله، فعالین فرهنگی محلات آسیب دیده، تیم مربیان پیشگیری ناحیه زاهدان، فرماندهان حوزه و پایگاه‌ها و مسئولین فرهنگی حوزه‌های مقاومت بسیج برگزار شده است
ارسال نظرات