اطلاعیه آموزش و پرورش مازندران درباره شبهه درج نام مرکز مازندران در کتاب جغرافیای پایه دهم
آموزش و پرورش مازندران اطلاعیه‌ای درباره شبهه درج نام مرکز استان در کتاب جغرافیای پایه دهم صادر کرد در تغییرات چاپ سال 96 کتاب درسی جغرافیای ایران که نام شهری غیر از مرکز استان (ساری) درج شده، تغییرات و این اصلاحات بدون نظرخواهی از کارشناسان مربوطه آموزش و پرورش مازندران صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۹۶۴۰۴۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ محمودرضا علیزاده رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران اطلاعیه‌ای درباره شبهه درج نام مرکز استان در کتاب جغرافیای پایه دهم صادر کرد که متن آن به شرح زیر است؛

در جریان رسانه‌ای شدن موضوع عدم درج ساری به‌عنوان مرکز استان مازندران در بعضی از نقشه‌های کتاب درسی جغرافیای ایران پایه دهم (چاپ سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش) و پیگیری‌های مسؤولان استانی و شهری، از جمله استانداری مازندران، نمایندگان مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری شهرستان ساری و شورای اسلامی شهر ساری، اداره کل آموزش و پرورش مازندران با نظرخواهی از کارشناسان این حوزه و پیگیری و ارتباط با مسؤولان ذیربط وزارت متبوع، موارد زیر را به اطلاع افکار عمومی استان به‌ویژه مردم فهیم شهرستان ساری می‌رساند؛

در تغییرات چاپ سال 96 کتاب درسی جغرافیای ایران که نام شهری غیر از مرکز استان (ساری) درج شده، تغییرات و این اصلاحات  بدون نظرخواهی از کارشناسان مربوطه آموزش و پرورش مازندران صورت گرفته است.

در نقشه‌هایی که در افکار عمومی مورد بحث قرار گرفته، موضوعات مطرح شده در زمینه مراکز استان نبوده بلکه مربوط به مناطق جغرافیایی، کانون‌های آبریز ایران و ... بوده است، ولی در معرفی حوزه‌های مورد نظر، درج نام شهری غیر از مرکز استان مازندران مورد شبهه قرار گرفته است.

البته در نقشه‌های دیگر این کتاب شهرستان ساری و موقعیت آن در صفحه‌های 36، 40 و 41 به‌عنوان مرکز استان درج شده است.
 
اداره کل آموزش و پرورش مازندران به محض اطلاع از موضوع علاوه بر برقراری ارتباط با مسؤولان ذی‌صلاح موضوع را منعکس و خواهان رسیدگی به موارد شبهه‌انگیز شد.

با توجه به پیگیری‌های مسؤولان و نامه شماره 14/ 17184 مورخ 26 آذر ماه امسال فرمانداری شهرستان ساری، به افکار عمومی اطمینان داده می‌شود که موضوع از طریق مراجع ذیربط پیگیری و علاوه بر روشن شدن این شبهه، در صورت محرز شدن موضوع،  نسبت به درج نام مرکز مازندران اقدام صورت گیرد و نتیجه این اقدامات به افکار عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها