معاون علمی پژوهشی سپاه تهران بزرگ در اختتامیه پنجمین جشنواره و جایزه علمی شهید طهرانی مقدم گفت: مهمترین شاخصه موفقیت در عرصه ی علم و پژوهش، کار جهادی و انقلابی است.
کد خبر: ۸۹۶۴۰۶۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ سرهنگ پاسدار محمود توکلی معاون علمی پژوهشی سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ در اختتامیه پنجمین جشنواره و جایزه علمی شهید طهرانی مقدم گفت: مزین کردن این رویداد علمی به نام مقدس شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی برکات فراوانی داشت و ما توانستیم طی سه ماه و نیم گذشته از طریق فراخوان علمی، آثار زیادی را به شیوه الکترونیکی دریافت کنیم. در بین آثار جمع آوری شده هفت محور را تعیین کردیم و در هر محور یک نفر به عنوان برتر انتخاب شد. البته در زمینه اختراعات نیز سه نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

سرهنگ توکلی خاطرنشان کرد: مبنای انتخاب آثار برتر امسال عمدتا مطابق با شعار سال بوده و آثاری بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند که این شاخصه را مدنظر قرار داده و نهایتا به رابطه بین پژوهش و صنعت عنایت و توجه ویژه داشته اند.

وی افزود: بسیج این پتانسیل را دارد که در همه زمینه ها بخصوص در عرصه هایی که ماموریتی بر زمین مانده است، وارد عمل شده و ایفای نقش نماید. یکی از این عرصه ها، عرصه علم و پژوهش است که خوشبختانه بسیجیان در این مسیر نیز خوش درخشیده اند. کار علمی یک مجاهدت خاموش همراه با گمنامی است که سربازان ویژه خود را می‌طلبد زیرا گاهی ممکن است صبر و حوصله برخی را در این زمینه یاری نکند.

معاون علمی پژوهشی سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: مهمترین شاخصه موفقیت در این عرصه ی مهم، کار جهادی و انقلابی است و از جمله بزرگوارانی که در این عرصه خوش درخشیدند شهید طهرانی مقدم بود. امسال علاوه بر یادبود این شهید بزرگوار، نام شهید حسن باقری را نیز بر این جشنواره افزودیم تا با تبیین ابعاد علمی و شخصیتی این شهید نخبه انقلاب اسلامی از ثمرات معنوی ایشان نیز بهره مند گشته و الگو بگیریم. همچنین جا دارد یادی کنیم از شهید آقاسی که حدود 2400 پروژه را در دوران دفاع مقدس به بهره برداری رسانده است.

در پایان سرهنگ توکلی افزود: بر ما واجب است تا بتوانیم فضای ناب بسیجی را به عرصه علم و فناوری تزریق کنیم چرا که علم آن هنگام ارزشمند است که بتواند برای مردم نافع باشد و شهیدانی همچون طهرانی مقدم ها و باقری ها  جزو آن دسته از مجاهدانی بودند که در راه این گونه فعالیت های علمی مفید و موثر جان خود را فدا کرده و راه را برای ما هموار ساختند لذا بر ما واجب است در مسیر این بزرگواران قدم برداریم. 

گفتنی است؛ جشنواره علمی شهید طهرانی مقدم در راستای تجلیل از نخبگان و پژوهشگران برتر بسیجی صبح روز دوشنبه 27 آذر ماه  با حضور سردار صابری، سردار بیگدلی، دکتر شهبازی و جمعی از اهالی علم و فناوری بسیجی تهران در محل بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد. 

ارسال نظرات