سید ساجد یعقوبی
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل:
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل از راه اندازی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در استان خبرداد و گفت: این دبیرخانه با هدف حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۹۶۴۰۶۴
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در اردبیل راه اندازی شد

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نماندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به اهمیت وحدت میان حوزویان و دانشگاهیان اشاره کرد و گفت:در جلسه ی برنامه ریزی برگزاری نشست وحدت حوزه و دانشگاه که در حوه علمیه برگزار شد تصمیم گرفته شد برخلاف سالهای گذشته که گرامی داشت وحدت حوزه و دانشگاه تنها به یک روز و چند ساعت خلاصه می شد دبیرخانه ای دائمی راه اندازی شئود و در آن جلسات ماهانه تشکیل شود تا با هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه بررسی و راهکارهای کاهش این آسیب ها نیز به صورت علمی و عملیاتی در اختیار مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

حسنی گفت: اگر در جامعه شاهد آسیبهای اجتماعی هستیم به دلیل نقش کم علما و اساتید است و برای اینکه بتوانیم با انواع آسیبهای اجتماعی و عقب ماندگی‌های علمی مبارزه کنیم باید برای تقویت نقش وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کنیم.

وی در ادامه سخنان خود از آسیب ربوی بودن معاملات بانکی بعنوان جدی ترین مشکل اجتماعی جامعه نام بر و گفت: این مسئله بارها مورد انتقاد مراجع تقلید بوده ست و اساتید این دو نهاد مقدس می توانند می‌توانند با همفکری هم راه مناسبی جهت برون رفتاز این مشکل اجتماعی پیدا کنند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان با بیان اینکه: باید اساتید حوزه و دانشگاه دست به کار شوند و در رابطه با حل مشکلات مردم و جامعه تلاش کنند خاطر نشان کرد: توقع جامعه از اساتید حوزه و دانشگاه به مراتب از سایر اقشار مردم بالاتر است.

وی تصریح کرد: اگر از ظرفیت انقلاب اسلامی و وحدت دانشگاه و حوزه بهره‌مند نشویم قطعا پشیمانی حاصل خواهد شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار