سردار یزدی با خانواده شهید مسیحی سرگون آکویانس دیدار کرد

فرمانده سپاه تهران بزرگ به همراه جمعی از مسئولین سپاه تهران در آستانه سال نو میلادی از خانواده شهید مسیحی سرگون آکویانس دیدار کردند.
کد خبر: ۸۹۶۴۰۷۶
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  سردار محمد یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ به همراه حجت الاسلام نعیمی نمایده ولی فقیه سپاه تهران و جمعی از مسئولان این سپاه با حضور در منزل خواهر شهید والامقام و سرافراز سرگون آکویانس از هموطنان مسیحی با خانواده ایشان دیدار کردند .

این شهید والامقام در سال 1364 سرباز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بودند که در اثر حملات هوایی دشمن بعثی به مریوان مجروح و به تهران منتقل میشوند و سه روز پس از اعزام این عزیز سرافراز به بیمارستان به فیض شهادت نایل می‌گردد. مادر محترمه این شهید 10 سال پیش به رحمت ایزدی پیوستند. در حال حاضر پدر این شهید در شهرستان ارومیه سکونت دارند.


سردار یزدی اظهار کرد: در زمان جنگ همه مردم در کنار هم بودند و تفاوتی نداشت که چه عقیده ای دارند، ما در کشورمان از مشهد و سرخس شهید داریم که از شمال شرق می آمدند و در مناطق جنوب غربی کشور می جنگیدند و شهید می‌شدند. در دوران دفاع مقدس شهیدانمان از مذاهب گوناگون بودند،ما از مذاهب مختلفی همچون از شیعه، سنی، کلیمی و زردتشتی شهید داریم که بسیار با اهمیت است.


فرمانده سپاه تهران افزود: چند سالی در اروپا ماموریت داشتم. در آنجا ایام آزاد سازی خرم شهر جشنی می‌گرفتیم، که از سفیرهای کشورهای مختلفی در مراسم حضور داشتند و من برایشان توضیح می‌دادم وقتی به کشور ما حمله شد از همه جای کشور در جنگ حضور داشتند، در عملیات‌های نظامی نیروهای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی حضور داشتند و مردم از همه جای کشور بدون هیچ منتی آمدند تا از کشورشان، دین، ناموس و مردمشان دفاع کنند.


وی در ادامه گفت: بعد از جنگ همه خوشحال بودند که چیزی از کشورشان کاسته نشده بود و دشمنشان را به زانو در آورده بودند، بعد از صحبت‌های من در آن مراسم، از من سوال می‌کردند که آیا واقعا از ادیان دیگر هم در جنگ حضور داشتند؟ انها فکر می‌کردند که جنگ ما مذهبی است در صورتی که مردم ما از دور افتاده ترین نقاط کشور برای دفاع می آمدند، در کشورهای دیگر تنها نیروهای نظامی از مناطق دور افتاده کشورشان به محل جنگ اعزام می‌شوند و مردم عادی نقشی ندارند.


سردار یزدی در پایان تصریح کرد:همه شهدای ما یک نکته و ویژگی داشتند، کسی تصور این را نمی‌کند که شهدا اتفاقی در جنگ شهید شدند. معمولا در خانواده خودشان عزیز تر بودند، و نسبت به اطرافیانشان خادم تر بودند و بیشتر به مردم خدمت می‌کردند و در محله محبوب بودند. در زمان جنگ و دفاع مقدس همه مردم ایران در کنار هم بودند. انشالله باز هم دست به دست هم می‌دهیم تا کشورمان را بسازیم.

در انتهای جلسه از خانواده خواهر شهید سرگون آکویانس تقدیر به عمل آمد. 

 

 

 

انتهای پیام//
ارسال نظرات
آخرین اخبار