سردار بیگدلی:

اگر قبل از انقلاب یک نخبه شناسایی می‌شد، علم او در اختیار استکبار جهانی قرار می‌گرفت

معاون امنیتی و دفاعی سپاه تهران گفت: خداوند را شاکرم در ایامی زندگی می‌کنیم که می‌توانیم نخبگی را علنی کنیم.
کد خبر: ۸۹۶۴۰۷۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  سردار بیگدلی معاون امنیتی و دفاعی سپاه تهران بزرگ گفت: خداوند را شاکرم در ایامی زندگی می‌کنیم که می‌توانیم نخبگی را علنی کنیم زیرا اگر قبل از انقلاب یک نخبه شناخته می‌شد، یا علمش دزدیده می‌شد یا خود آن فرد در اختیار استکبار جهانی قرار می‌گرفت. ابن خلدون می‌گوید هر جامعه ای که بتواند به اندازه یک نسل روی موضوعی کار کند،آن دیگر تا ابد باقی می ماند.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را بنیان‌گذاری کرد و ثمره آن بسیج است. امروز می‌خواهیم در مورد شهید باقری که نخبه و نابغه در زمان جنگ بود صحبت کنیم. فرمانده جبهه دارخوین شهید باقری بود. در زمان جنگ فرمانده ها خیلی زود شناخته می‌شدند. در آن زمان عملیات ها با ابتکار عمل فرماندهان اتفاق می افتاد که شهید باقری از این دست عملیات ها زیاد انجام داد.

معاون امنیتی و دفاعی سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: شهید باقری اهل تحقیق بود و توانست گزارشات جبهه جنوب را خیلی خوب دسته بندی کند. سپاه در آن زمان به صورت کلاسیک نبود. در آن زمان بنی صدر قرار بود گزارشی از جبهه ها بگیرد. شهید باقری گزارشی را به بنی صدر داد که بنی صدر چندین بار بعد از گزارش او،بنی صدر با اینکه خاین بود قبول داشت که شهید باقری گزارش بسیار خوبی تهیه کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: زمان طرح ریزی عملیات ها مانند ثامن الایمه و فتح المبین که موفق بودند شهید باقری نقش اصلی را داشت. در طرح ریزی عملیات بیت المقدس هم شهید باقری اعلام آمادگی میکند چون اطلاعات خوبی از منطقه داشت و مشارکت کرد. پیشنهاد شهید باقری این بود که در چند جبهه با دشمن بجنکیم که همزمان از چندین منطقه به دشمن حمله شد  و بیست و پنج روز به طول انجامید و موفق بود. اینجا است که میگوییم شهید باقری نابغه جنگ بود.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظرات