مدیر حوزه علمیه استان لرستان:

تربیت طلبه پژوهشگر از آغاز طلبگی شروع شود

مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: برای نهادینه سازی فرهنگ پژوهش در حوزه باید از همان ابتدا طلاب را با اصول تحقیق و پژوهش آشنا ساخت و در راستای تشویق و ترغیب آنها به فعالیت های علمی تحقیقی تلاش کرد.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۲۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور با اشاره به اینکه اگر پژوهش در حوزه های علمیه نهادینه شود در واقع بخشی از هدف تحصیل و تبلیغ در حوزه ها نهادینه و محقق خواهد شد، گفت: برای نهادینه سازی فرهنگ پژوهش در حوزه باید از همان ابتدا طلاب را با اصول تحقیق و پژوهش آشنا ساخت و در راستای تشویق و ترغیب آنها به فعالیت های علمی تحقیقی تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی(ره) گامی در راستای نهادینه کردن و تشویق و ترغیب طلاب به امور پژوهشی است، خاطرنشان کرد: ثبت نام دومین جشنواره استانی علامه حلی(ره) در استان آغاز شده است و طلاب و مبلغان می توانند آثار پژوهشی خود را تا اواخر دی ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه برگزاری جشنواره های علامه حلی(ره) به طلاب جرات، جسارت و شهامت تحقیق را می دهد، افزود: برگزاری جشنواره های استانی علامه حلی(ره) گامی مهم در راستای تحقق این مهم در حوزه های علمیه است .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان از برگزاری کارگاه های دوره ای پژوهش در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: این کارگاه ها با هدف کیفیت بخشی به امور پژوهشی زیر نظر اساتید پژوهش، در طول سال تحصیلی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش پژوهش محور از دستاوردهای حوزه است، بیان داشت: براساس توافق با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان، برنامه های حوزه و دانشگاه در امر پژوهش شتاب خواهد گرفت و در طول سال از محققان حوزوی و اساتید دانشگاهی برای تبادل نظر و همکاری ها استفاده خواهد شد .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان استفاده از ظزفیت اساتید دانشگاه ها و حوزویان در رشته های ادبیات، مقاله نویسی، قرآنی، و ... را گامی مهم در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ پژوهش برشمرد و گفت: با این تعامل و همکاری، تحقیقات حوزه و دانشگاه کاربردی و علمی تر خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در پایان با اشاره به نقش مدیران مدارس در تربیت طلاب پژوهشگر، افزود: از مدیران مدارسی که طلاب شان بیشترین مقالات را در جشنواره ها ارائه دهند تجلیل به عمل خواهد
 
 
منبع : حوزه
ارسال نظرات