دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

در مقابله با قاچاق مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد پیشتاز بوده ایم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات انجام شده در سالهای اخیر در بحث مقابله با معضل اعتیاد و قاچاق مواد مخدر پیشتاز بوده ایم
کد خبر: ۸۹۶۴۱۳۶
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

محمد هادی مرعشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در حاشیه سمینارآموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه شبکه مربیان محلات آسیب دیده زاهدان و میرجاوه اظهار داشت: مواد مخدر و اعتیاد یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی مطرح شده در کشور محسوب می‌شوند از این رو سپاه و دیگر دستگاه‌های مرتبط با امضاء تفاهم نامه‌هایی، اقدامات متعددی اجرایی کرده اند.

وی افزود:در چند سال اخیر میزان کشفیات مواد مخدر در استان افزایش یافته است و از ۴۰ تن در سال ۹۲ به ۲۳۰ تن رسیده است که از این میزان فقط ۱۸۰ تن در سال جاری کشف شده است.

وی تصریح کرد: افزایش میزان کشفیات حاصل برنامه ریزی در شورای مبارزه با مواد مخدر و تدابیر دستگاه‌های مرتبط است.

وی بااشاره به افزایش سه برابری کشفیات مواد مخدر گفت: سیستان و بلوچستان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در مرز‌های شرقی است به طوریکه یک سوم کشفیات مواد مخدر در این استان صورت می‌گیرد.

مرعشی با تاکید بر اهمیت مراکز ترک اعتیاد در استان افزود:  مراکز ترک اعتیاد در سال ۹۲ تعداد ۹۰ مرکز بود که تعداد این مراکز هم اکنون به ۳۰۰ مرکزرسیده است و از این تعداد ۵۷ مرکز خودگردان هستند.

وی تصریح کرد:در سال ۹۲ تعداد ۱۲ گروه مردم نهاد در بحث اعتیاد فعالیت داشتند، اما اکنون به ۶۷ نهاد افزایش یافته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر آنچه اهمیت دارد آگاه سازی جوانان نسبت به این معضل فراگیر در جامعه است و سپاه نیز با رویکرد پیشگیری اقدامات متعددی را از طریق قرارگاه جواد الائمه راجرایی کرده است.

وی خاطرنشان کرد:برای اولین بار در کشور مرکز ترک اعتیاد کودکان در زاهدان راه اندازی شد و مورد تحسین کارشناسان کشور‌های مختلف قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: تا کنون ۱۸۰ کودک در این مرکز بهبود یافته اند، این کودکان پس از بهبودی تحت مراقبت سازمان بهزیستی قرار می‌گیرندتا از ابتلا مجدد آنان جلوگیری شود.
ارسال نظرات