خبرهای داغ:
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران بر اولویت خرید ملزومات مورد نیاز نقاط زلزله زده و بازسازی این نقاط از بازارهای مناطق زلزله زده و استان برای بازگشت رونق به این بازارها تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۸۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه, مجتبی صفایی  در نشست خیرین اصناف و بازاریان کشور در مناطق زلزله زده، با اشاره به وضعیت هتلداران مرزی و رکود کسب و کار آنها و بدهی های بانکی شان به دلیل بسته بودن مرز گفت: متاسفانه عدم بازگشایی مرز طی امسال نیز به کسبه این مناطق ضرری بیش از گذشته زد.

 

وی افزود: علی رغم این موارد آنچه به این مردم انگیزه دوباره ماندن در این منطقه را داد ، این کمک های اصناف و مردم ایران و این پایگاه دینی بود  پس از زلزله بود که انگیزه را به اینها برگرداند.

 

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و کرمانشاه، از کمک اصناف برای بازسازی نقاط زلزله زده و همچنین کمک های نقدی برای تامین مایحتاج زلزله زدگان خبر داد و گفت: دوستان ما در اتاق اصناف کشور بیش از خود ما پیگیر مشکلات زلزله زدگان استان کرمانشاه بودند.

 

وی افزود: خوشبختانه با نگاهی که بخش خصوصی به ویژه در چند سال اخیر داشته اند، تعامل اتاق بازرگانی و اصناف بی نظیر بوده و این دو اتاق با یک صدای واحد مطالبه گر بودند و در چنین مواقعی هم یکدست و یک صدا به کمک عزیزان حادثه دیده در کشور رسیده اند.

 

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و کرمانشاه  ابراز امیدواری کرد، پایگاه دینی اصناف و بازاریان همواره و در آینده نیز حفظ شود.

 

وی گفت: عمق فاجعه برای بازسازی نقاط زلزله زده بیش از آنچه که می بینیم است و در بحث بازسازی نیاز به کمک جدی است.

 

صفایی با بیان اینکه هرچند که بازار ما بازار راکدی است، گفت: اما بازاریان با این رکود کمک زیادی یعنی حدود ۱۹ میلیارد تومان به زلزله زدگان استان کرمانشاه کردند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه بازار نقاط زلزله زده هم اکنون از رونق افتاده است و بازار مرده ای است، تاکید کرد: یکی از کارهایی که باید بکنیم خرید و استفاده از ملزوماتی است که در استان و شهرستان های آسیب دیده تولید می شود و به فروش می رسد، سپس از سایر بازارها خرید کنیم تا رونق را به بازار این مناطق منتقل کند.

ارسال نظرات