همانگونه که نیاکان ما از آثار و بناهای تاریخی را محافظت کردند، ما نیز وظیفه داریم این آثار را برای آیندگان حفظ کنیم که این امر با همکاری و تعامل مردم و سازمانها و نهادها محقق می شود.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۹۶
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده انتظامی استان زنجان در آیین افتتاح مرکز مانیتورینگ آثار و بناهای تاریخی استان زنجان گفت: افتتاح این مرکز در زنجان بعنوان اولین مرکز استانی مانیتورینگ کشور نشان دهنده اهمیت و حساسیت مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حفاظت از آثار تاریخی است.

سردار آزادی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان موفقیت های بسیاری در فعالیتهای خود داشته است که نمونه آن را می توان برگزاری چندین برنامه و جشنواره کشوری و بین المللی دانست زیرا نتایج آن شناساندن ظرفیت های استان و جذب گردشگر داخلی و خارجی بوده است.

وی اظهار داشت: معتقدیم یکی از دلایل شناخته شدن مردم استان زنجان به عنوان شادترین مردم کشور برگزاری این جشنواره ها است چراکه مردم با حضور در این جشنواره ها پر انرژی شده و در فعالیتهای خود پویاتر خواهند بود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه حفاظت از میراث فرهنگی بسیار پر اهمیت است و بخشی از آن را یگان حفاظت اداره میراث و  نیروی انتظامی بر عهده دارد، تصریح کرد: همانگونه که نیاکان ما از آثار و بناهای تاریخی را محافظت کردند، ما نیز وظیفه داریم این آثار را برای آیندگان حفظ کنیم که این امر با همکاری و تعامل مردم و سازمانها و نهادها محقق می شود.

سردار آزادی استان افزود: علاوه بر حفاظت از آثار و بناهای تاریخی با کسانی که سعی دارند آثار تاریخی را به یغما ببرند به صورت قاطع برخورد می شود.

وی اظهار داشت: موفقیت های به دست آمده در مورد حفاظت از آثار و بناهای تاریخی همچون دستگیری حفاران غیر مجاز حاصل همکاری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،  نیروی انتظامی و همکاری مردم بوده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اشتغالزایی در صنایع دستی تصریح کرد: صنایع دستی استان زنجان منحصر به فرد است به گونه ای که افرادی از سایر استانها و کشورها برای تهیه آن به زنجان می آیند لذا باید به حمایت از هنرمندان صنایع دستی و اشتغالزایی در این زمینه پرداخت زیرا اشتغال سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

سردار آزادی با اشاره به افتتاح مرکز آموزش میراث فرهنگی گفت: زیربنای توسعه و پیشرفت مباحث آموزشی، دانایی و اطلاع رسانی به موقع به مردم و ارتقا سطح علمی همکاران است و افتتاح این مرکز آموزشی را تبریک عرض میکنیم.

 

ارسال نظرات