خبرهای داغ:
مدیر شرکت تولیدی پوشاک «الباس کویر» گفت: اگر ادارات پوشاک مورد نیاز خود را از تولیدی های داخل استان تهیه کنند در اقتصاد استان کمک زیادی است و مسئله دیگر برخی از قوانین دست و پاگیر است.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۹۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در هفته جاری آیین افتتاح شرکت تولیدی پوشاک «الباس کویر» با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دبیر اتاق بازرگانی خراسان جنوبی و جمعی از روسا و مسئولین استانی برگزار شد.

آقایان جمالی که سالهاست در بازار بیرجند سابقه کار تولیدی پوشاک به طور مجزا دارند . برآن شدند تا با همدیگر کار تولیدی خود را گسترش دهند. و هسته مرکزی ایجاد کنند.

با ایجاد این کارگاه تولیدی انواع پوشاک مردانه و زنانه در خراسان جنوبی تولید و در اختیار فروشگاه های پوشاک سراسر استان قرار می گیرد.

آموزش وکار توأم در تولیدی/ گلایه از قوانین دست و پاگیر/ سازمان ها پوشاک مورد نیاز خود را به تولیدی های استان سفارش نمی دهند

حبیب الله جمالی تولیدکننده پوشاک و کارآفرین نمونه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه تعدادی به صورت ثابت و تعدادی متغیر در کارگاه فعال هستند گفت: با توجه به فصل کار این تعداد متغیر است و ممکن است بیشتر هم شود و به طور مستقیم و غیرمستقیم 30 نفر ایجاد شغل شده است.

آموزش وکار توأم در تولیدی/ گلایه از قوانین دست و پاگیر/ سازمان ها پوشاک مورد نیاز خود را به تولیدی های استان سفارش نمی دهند

وی  با اشاره به اینکه با توجه به فصل کار تعدادی از افراد هم به صورت خانگی برای ما کار می کنند بیان کرد: به این افراد کار داده می شود تا در خانه انجام دهند.

جمالی به آنان که علاقه مند این کار هستند توصیه کرد : با هزینه پایین و وام مشاغل خانگی می توانند کار را شروع کنند.

این کارآفرین بیرجندی در مورد نحوه ی به کار گیری افراد عنوان کرد: تعدادی از افراد از سمت فنی و حرفه ای به کارگاه ما جهت آموزش معرفی می شوند که بعد از گذشت دوره در صورت خوب بودن  و تمایل خود فرد در کارگاه مشغول به کار می شوند.

وی با این عنوان که حدود ۱۵سال است که کار تولیدی می کنم اظهار کرد: بعد چندین سال با یکی از همکاران به صورت شریکی مکان بزرگی را اجاره کردیم و علاوه بر تولید، کار آموزش را هم انجام می دهیم.

این تولیدکننده نمونه با بیان اینکه سازمان ها و ادارات پوشاک مورد نیاز خود را از تولیدی های داخل استان تهیه نمی کنند تصریح کرد: این یکی از مشکلات اساسی ما است.

آموزش وکار توأم در تولیدی/ گلایه از قوانین دست و پاگیر/ سازمان ها پوشاک مورد نیاز خود را به تولیدی های استان سفارش نمی دهند

جمالی با بیان اینکه راه اندازی این شرکت 130 میلیون برای آنها هزینه داشته است گفت: تاکنون از هیچ جا حمایت نشدیم و هیچ گونه تسهیلاتی هم دریافت نکرده ایم.

وی با گلایه از سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی ادامه داد: اگر ادارات پوشاک مورد نیاز خود را از تولیدی های داخل استان تهیه کنند در اقتصاد استان کمک زیادی است.

جمالی از قوانین دست و پا گیر بر سر راه کارآفرینان و تولیدکنندگان انتقاد کرد و گفت: قوانین باید کاربردی تر وضع شود تا رونق تولید و ایجاد اشتغال صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حمایت های مادی و معنوی مسئولین نیاز کار ما است گفت: مشوق های صادرات و سرمایه در گردش برای فصل بیکاری نیاز داریم. جلوگیری از قاچاق پوشاک و فرهنگ سازی برای خرید کالای تولید داخل باید مدنظر مسئولین باشد.

وی در مورد بحث برند و برندسازی گفت: متاسفانه امروزه هنوز برخی تولیدکنندگان اهمیت برند را درک نکرده اند و برخی هم راغب نیستند برند خوبی را ثبت کنند و برخی هم مارک های خارجی می زنند که فروش خوبی داشته باشند.

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها