سرپرست دانشگاه پیام نور اردکان با اشاره به لزوم همراهی حوزه و دانشگاه گفت: این دو نهاد با وحدت خود می‌توانند مشکلات جامعه و صنعت را حل کنند.
کد خبر: ۸۹۶۴۲۳۴
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، مهدی تقدیری در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: هر چند تفاسیر مختلفی از وحدت حوزه و دانشگاه ارائه شده است و در جای خود هم صحیح می‌باشد، ولی به نظر می‌رسد در جامعهامروز که کشور با مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیرساختی روبرو است، وحدت حوزه و دانشگاه به معنای همراهی و همسویی این دو مرکز علمی در جهت برطرف نمودن این مشکلات است. به عبارت دیگر، وحدت در هدف که آن هدف نیز برطرف کردن مشکلات کشور و ساختن و کامل کردن آن است.
سرپرست دانشگاه پیام نور اردکان گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند با توجه به تحولات زندگی امروزی، و با توجه به حوادث دنیای خارج و تحولات عظیمی که به وقوع پیوسته است، دین و ایمان مذهبی را به زبان امروزی معرفی و پاسخگوی شبهات مطرح شده باشند و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند سمت و سوی آموزش و پژوهش‌های خود را به آنچه نیاز جامعه می‌باشد، هدایت کنند تا خروجی آن‌ها دانش آموختگانی باشد که خود، مشکل از جامعه حل نموده و تحقیقاتی باشد که نیاز جامعه و مشکل صنعت را حل کند.
وی افزود: روحانیون و دانشگاهیان هر دو باید به درد مردم و کشور و ملّت شان بخورند و لازم است کهدر راستای تحقق این هدف و رفع مشکلات جامعه باهم همکاری نموده و از یکدیگر استفاده کنند.
ارسال نظرات