از اهداف عالیه بهزیستی توانمندسازی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی است که سالانه 10درصد از مددجویان این نهاد باید از چرخه حمایتی خارج شوند.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۲۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر 3 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند که از این تعداد نزدیک به 2500 نفر مستمری دریافت می کنند

محمد محمدی افزود: زنان سرپرست خانوار به دلایل مختلف از جمله طلاق، فوت همسر، ازکار افتادگی همسر، خودسرپرستی، اعتیاد، زندان و یا متواری بودن همسر دارای پرونده هستند و بهزیستی توانمند سازی این قشر از جامعه را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است .

وی اظهار داشت: از اهداف عالیه بهزیستی توانمندسازی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی است که سالانه 10درصد از مددجویان این نهاد باید از چرخه حمایتی خارج شوند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به ارتقاء عزت نفس زنان سرپرست خانوار با ایجاد اشتغال خاطر نشان کرد : برای اینکه یک فرد به اشتغال مطلوب برسد باید در وی توانمندسازی دورنی صورت گیرد تا فرد بتواند ارتباط مؤثر با جامعه برقرار نماید.

محمدی یادآور شد: تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات بیمه ای هستند که از این تعداد یک هزار و 109 نفر از بیمه تامین اجتماعی وتعداد 460 نفر از بیمه روستایی و عشایری بهره می گیرند.

وی ادامه داد: کمک هزینه تحصیلی برای فرزندان مددجویان نیز از دیگر خدمات ارائه شده توسط بهزیستی است که تعداد هزار و 379 دانش آموز و تعداد 168 نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار نیز از کمک هزینه دانشجویی برخوردار هستند.

وی افزود: 446 نفر زن سرپرست خانوار پشت نوبت دریافت مستمری هستند که از دیگر خدماتی چون ودیعه مسکن ،وام اشتغال ،هزینه درمان، کمک هزینه درمان ، انتقال و معافیت سربازی بهره مند می شوند.

گفتنی است : در حال حاضر 10کلینیک مددکاری اجتماعی باحضور 32 مددکار اجتماعی در سطح استان فعال هستند و به زنان سرپرست خانوار بهزیستی استان زنجان خدمات ارائه می کنند.

ارسال نظرات