خبرهای داغ:
امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه از صدراسلام٬ مسجد محل تعلیم و تربیت بوده است، گفت: برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در مساجد تاثیر مثبتی در ذهن نوجوانان دارد.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۴۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در همایش «ارکان مسجد و مسجد تراز اسلامی» اظهار داشت: هدف اصلی ایجاد مسجد، انجام عبادت و فرائض دینی از جمله نماز خواندن، اعتکاف، خلوت کردن با خداو شستن زنگال‌های دل از نفسانیت است.

وی افزود: از صدراسلام، مسجد محل تعلیم و تربیت و انجام اموری مانند خواندن و نوشتن، بیان حکمت، کرسی‌های آزاد اندیشی،  ارتباطات مردمی و مباحث اجتماعی بوده است.

امام جمعه موقت بجنورد گفت: می‌توان با برگزاری کلاس‌های تابستانی برای نوجوانان و جوانان در مسجد، اوقات فراغت خوشی را برای آن‌ها رقم زد تا در بزرگسالی تاثیر مثبتی بر آنها  داشته باشد.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: مسجد باید محور تحولات سیاسی باشد، همانطور که پیامبر اسلام(ص) مسجد را محلی برای ملاقات گروه‌های سیاسی دیگر کشورها و همچنین منازعات سیاسی انتخاب کرده بود. امروز متاسفانه در مسجد از امام حسین(ع) و دشمنانش حرف می‌زنیم اما سخنی از دشمنان فعلی جهان اسلام از جمله آمریکا و اسرائیل گفته نمی‌شود، در صورتی که قیام عاشورا و اتفاقات آن کاملا سیاسی بوده است.

وی خطرنشان کرد: مسجد باید رزمنده تربیت کند، باید کینه نسبت به دشمنان را از درون مسجد در دل جوانان و عموم مردم ایجاد کرد تا بتوانیم  تبری و تولی را در جامعه به درستی اجرا کنیم که این موارد برعهده ائمه جماعت و بانیان مسجد است.

امام جمعه موقت بجنورد در پایان سخنان خود تاکید کرد: امامان جماعت، به کمک هیئت امنا باید در مسجد دستگیر افراد نیازمند باشند که این یکی از اهداف مسجد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها