خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه ضمن محکوم کردن اقدام ترامپ در اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی گفت: بدون تردید اقدام ترامپ غیر انسانی، غیراسلامی و همچنین مخالف با همه قوانین بین‌المللی و نشان دهنده ضعف دشمن است و امیدواریم این اقدام سرآغاز حرکت‌ امت اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی باشد.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۷۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز در نخستین اجلاس مشترک مدیران استانی نهادهای عالی حوزوی که در سالن‌ همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری نخستین اجلاس مشترک مدیران استانی نهاد‌های عالی حوزوی، بسیار مبارک و بابرکت است اظهار کرد: در حال حاضر در هفته پژوهش قرار داریم و پیشنهاد می‌کنم که همه مدیران از نمایشگاه‌های دستاورد‌های پژوهشی بازدید داشته باشند و با دستاورد‌های پژوهشی آشنا شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه ضمن محکوم کردن اقدام ترامپ در اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: بدون تردید اقدام ترامپ غیر انسانی، غیراسلامی و همچنین مخالف با همه قوانین بین‌المللی و نشان دهنده ضعف دشمن است و امیدواریم این اقدام سرآغاز حرکت‌ امت اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی باشد.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی بر پیمان خود با امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری ایستاده‌ است و همواره تلاش می‌‌کند که میراث و معارف اسلامی را در سراسر دنیا نشر دهد؛ امروزه با هدایت‌های مقام معظم رهبری شاهد شکل گیری یک زنجیره خوب از جامعه المصطفی در سراسر جهان به منظور نشر معارف الهی و اسلامی هستیم و امیدواریم این پیشرفت‌ها و حرکت‌ها ادامه داشته باشد.

مدیر جامعه‌المصطفی العالمیه تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در فصل جدید مدیریت، برپایه اقداماتی که مدیران گذشته داشته‌اند، درصدد ایجاد تحولات بزرگی است؛ مدیریت حوزه‌های علمیه به سمت تکمیل اسناد پایه خود حرکت می‌کند و امیدواریم به یک حرکت و برنامه پنج ساله دست پیدا کنیم، البته حوزه‌های علمیه در طراحی و اجرای این برنامه‌ها به هم‌افزایی و تعامل با مدیران نهاد‌های دگیر نیاز دارد.

وی افزود: یکی از رویکرد‌های جدی حوزه‌های علمیه ارتقاء و تعالی استان‌ها و شهرستان‌ها و واسپاری بیشتر اختیارات به آن‌ها است و در همین راستا گام‌هایی نیز برداشته شده است تا سطوح سه و چهار در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر رسمیت پیدا کند.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: این اجلاس، تجلی یک کار جمعی و منسجم میان نهاد‌های اصلی حوزه‌های علمیه است؛ امروز بیش از هر زمان دیگری همبستگی میان نهاد‌های حوزوی وجود دارد و این همبستگی و تعامل باید ادامه پیدا کند و در استان‌ها نیز باید دنبال شود. این حرکت ممکن است آسیب ببیند که یکی از این آسیب‌ها نگاه‌های نفسانی است. نباید در کار حوزه‌های علمیه نگاه ساختاری داشته باشیم بلکه باید روح تعامل وجود داشته باشد. باید بایک نگاه عاطفی و راهبردی حرکت کنیم و اگر این نکات رعایت شود می‌توانیم بگوییم که حوزه‌‌های علمیه وارد فصل جدید شده‌اند البته تحقق این فصل جدید نیاز به یک عزم جدی، ایثار و رعایت اصولی اخلاقی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ما در پرتو نگاه هم‌افزایی نهادی، در واقع در حال تحقق بخشیدن به هم‌افزایی روحانیت هستیم؛ حوزه باید اجتماعی و در خدمت جامعه باشد و حوزه‌های علمیه باید در مسیر خدمت به جامعه و نظام حرکت کنند و همه باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های علمیه نگاه انقلابی وجود دارد و این نگاه باید تقویت شود افزود: برای رسیدن به اهداف، باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم و تلاش کنیم و امیدواریم برگزاری این اجلاس زمینه‌ساز طراحی‌‌ها و برنامه‌های جدید در حوزه‌های علمیه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها