مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه میثم مشهد با اشاره به تأثیرگزاری گریه امام سجاد(ع) و یادآوری وقایع عاشورا به مردم آن زمان، بیان داشت: ایشان به وسیله همین استراتژی یک نفرت عمومی علیه حکومت ظالم آن زمان، در دل مردم ایجادکردند.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۷۶
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الااسلام محمدحسن گلقندشتی  در نشست بصیرتی با کارکنان  و بسیجیان ناحیه مقاومت میثم مشهد با موضوع  «استراتژی و نقش امام سجاد(ع) در رابطه با زنده نگه داشتن واقعه عاشورا و بصیرت افزایی حضرت برای مردم آن زمان» اظهار داشت: شاخص، راهبرد و استراتژی امام سجاد(ع) در دوران امامتش، تحریک مردم و افشاگری دشمنی بنی امیه با خاندان نبوت و امامت بود.

وی باتوجه به تأثیرگزاری گریه و دائم البکاء بودن حضرت(ع) و یادآوری وقایع عاشورا به مردم آن زمان، بیان داشت: امام سجاد(ع) به وسیله همین استراتژی یک نفرت عمومی علیه حکومت ضالّه و ظالم آن زمان، در دل مردم ایجادکردند و عدم بصیرتی که باعث اتفاق فجیع‌ترین رخداد زمان یعنی کشته شدن امام معصوم(ع)، آن هم با بدترین وضعیت که نشانه خفقان و عدم روشن بودن مسائل برای عموم مردم شد با بهترین و تأثیرگزارترین روش و راهبرد، تبدیل به بصیرت کردند.

گلقندشتی افزود: این بصیرت وخون خواهی امام حسین(ع) را، امام سجاد(ع) بوجودآورد، این دشمن‌شناسی و شناخت حیله‌ها و دسیسه‌های دشمن را، امام سجاد(ع) به مردم آموخت.

وی باتوجه به استراتژی امام سجاد(ع) در بصیرت افزایی و دشمن شناسی مردم، اشاره داشت: این درس بزرگی برای ماست و ما هم باید اینگونه عمل کنیم، بصیرت افزایی کنیم، اعوان و انصار دشمن را بشناسیم، موضع‌گیری دشمن را بشناسیم، اگر این کارها را کردیم دیگر فریب دشمن را نمی‌خوریم.
 
مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه میثم مشهد تصریح کرد: متأسفانه خواص ما این درس را نیاموختند، تا جایی که مقام عظمای ولایت را به آنجا رساندند که ایشان فرمودند: «بدانید، آمریکایی‌ها صادق نیستند، آمریکایی‌ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران نشان دادند که قابل اعتمادنیستند» امّا متأسفانه خواص مابه جای اینکه بصیرت مردم را بالا ببرند، راه روشن را برای مردم مه‌آلود می‌کنند و مذاکرات خودشان را با قیام عاشورا مقایسه و از قیام عاشورا برای منافع حزبی خودشان استفاده می‌کنند.

وی در پایان با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با گزافه‌گویی‌های ترامپ، افزود: حربه جدید دشمن آرزوی کار آوردن ترامپ، معقول جلوه دادن آمریکاست. آن‌ها با بی‌عقل خواندن و احمق خواندن ترامپ، می‌خواهند کار‌های ضدبشری و غیراخلاقیشان را به ترامپ خاتمه دهند و بگویند سیاست‌های آمریکا معقول است، ولی این شخص ترامپ است که با بی‌عقلی و بی تدبیری در برابرمسائل سیاسی امروز جبهه می‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها